Tytuł projektu: The way we are (Tacy jesteśmy)
Czas realizacji: 15.02.2018 – 15.05.2018
Cele projektu:
1) Doskonalenie umiejętności językowych uczniów
2) Doskonalenie umiejętności wykorzystania nowoczesnych technologii (TIK)
3) Rozwijanie zainteresowań i umiejętności uczniów.
4) Rozumienie kultury ojczystej, poznawanie innych kultur oraz rozpoznawanie
podobieństw i różnic kulturowych
5) Rozwijanie umiejętności pracy w zespole oraz współpracy z innym zespołem
Uczestnicy projektu:
1) Publiczna Szkoła Podstawowa nr 34 w Radomiu (klasa VIb)
2) Szkoła Podstawowa w Pyregotos (Grecja)
3) Szkoła Podstawowa w Piatra Neamt (Rumunia)
4) Szkoła Podstawowa w Santona (Hiszpania)
Realizacja projektu:
Projekt ,,The way we are'' podzielony jest na pięć części: Arts (Sztuka), Sport, Music, Places (Miejsca) i Customs and festivals (Zwyczaje i obrzędy). Uczniowie będą przedstawiać uczestnikom projektu informacje na temat swoich ulubionych artystów, sportów, muzyków i zespołów muzycznych, miejsc i budynków, zwyczajów i tradycji. Uczniowie powinni aktywnie uczestniczyć w realizacji projektu: przygotowywać prezentacje, robić zdjęcia, nagrywać filmy wideo oraz komentować publikacje swoich zagranicznych rówieśników na platformie Twinspace.
Przed rozpoczęciem pierwszej części projektu uczniowie mogą przedstawić partnerom projektu informację na temat swojej szkoły i miasta, jak również stworzyć osobiste konta profilowe, w których zawrą wiadomości na temat swoich zainteresowań i umiejętności. Pomoże to w znalezieniu przyjaciel i korespondencyjnych, z którymi uczniowie będą pisać w trakcie trwania projektu.
Część 1 – Arts (Sztuka)
Proponowane tematy: malarstwo, architektura, film, fotografia, literatura, rzeźba
Część 2 – Sport
Proponowane tematy: ulubieni/słynni sportowcy, dyscypliny sportowe, drużyny sportowe.
Część 3 – Music
Proponowane tematy: ulubiony/słynny piosenkarz, zespół muzyczny, gatunek muzyczny, festiwal piosenki.
Część 4 – Places (Miejsca)
Proponowane tematy: atrakcje turystyczne, muzea i galerie sztuki, zabytki, słynne budowle, transport, parki, środowisko geograficzne.
Część 5 – Customs and festivals (Święta i obrzędy)
Proponowane tematy: święta, tradycyjne potrawy, zwyczaje i obrzędy.
Ewaluacja i oczekiwane rezultaty:
Nauczyciele będą obserwować i analizować aktywność uczniów w projekcie. Ponadto, raz w miesiącu uczniowie będą wypowiadać się na temat udziału w projekcie. Uczniowie mogą stworzyć w szkole eTwinningowy kącik z wydrukowanymi materiałami oraz umożliwić dostęp do platformy Twinspace innym nauczycielom, rodzicom i uczniom, aby społeczność szkolna dowiedziała się więcej o projekcie. Z pewnością zmotywuje to nauczycieli do udziału w podobnym projekcie.