Laboratoria Przyszłości - realizacja projektu - 2022

Kolorowe filamenty w plecaku noszę - Laboratoria Przyszłości

   Przenieśmy się w czasie. Jest 29 listopada roku 1984 Dorotka uczennica klasy 1B idzie z dziadkiem do swojej ulubionej szkoły podstawowej nr 34 w Radomiu. Dorotka na plecach ma skórzany, prostokątny tornister a w nim potrzebne książki i zeszyty jak: Piszę i opowiadam, Język polski - ćwiczenia dla klasy I, piórnik, kanapki z dżemem zawinięte w gazetę, termos z herbatką, brystol i ulubiony zestaw kredek Bambino. Dziś dla Dorotki jest bardzo ważny dzień, bo to właśnie na 29 listopada jej najukochańsza Pani Beata powiedziała, że, będą rysować na lekcji list do św. Mikołaja. I tu w zasadzie nasza historia z Dorotką z głową pełną prezentów na ten moment się kończy. Wróćmy do teraźniejszości...jest 29 listopada 2022 roku Dorotkę przywozi dziadek samochodem, w ręku trzyma telefon kończąc oglądanie na youtube bajki, plecaka nie niesie na plecach, lecz trzymając za jego uchwyt, ciągnie go na kółkach za sobą. A co w plecaku? Elementarz odkrywców, English Adventure poziom 1, power bank, czterowarstwowy piórnik wypełniony po brzegi oraz kolorowe filamenty które zostaną wykorzystane na zajęciach. Bo i ta Dorotka ma dziś w swojej szkole bardzo ważny dzień, bo i ona pisze dziś list do św. Mikołaja a w zasadzie projektuje -  pudełko, na prezenty które chce w nim pomieścić. Bo ta przysłowiowa, Dorotka z 2022 roku wraz z klasą, na zajęciach u Pani Beaty Gos 29 listopada 2022 roku uczyła się jak używać długopisów 3D firmy Banach, poznała jego zasady działania, nauczyła się nowego słowa filament, ale najważniejsze w tym wszystkim było to, że to Dorotka sama zaprojektowała i stworzyła swoje świąteczne prezentowe pudełko. Dzięki zakupie przez Publiczną Szkołę Podstawowa nr 34 w Radomiu z projektu Laboratoria Przyszłości między innymi zestawów długopisów 3D firmy Banach dnia 29 listopada 2022 roku Pan Dariusz Nowak wraz z Panią Beatą Gos mogli przeprowadzić lekcję warsztatową wśród uczniów klasy pierwszej. Po zaangażowaniu uczniów w pracę twórczą na pewno nie były to ostatnie zajęcia. Drodzy rodzice, a jeśli nadal wasze pociechy nie nadały listu do św. Mikołaja to dopiszcie w nim długopis 3d wraz z filamentem będzie to zdecydowanie pozycja numer jeden na liście prezentów. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 34 w Radomiu uczymy kompetencji XXI wieku.#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci

 

Test koncentracji i precyzji - Laboratoria Przyszłości

  Długopisy 3D ułatwiają prowadzenie kreatywnych, innowacyjnych zajęć. Dzięki technologii 3D uczniowie mają możliwość tworzenie niezwykłych trójwymiarowych konstrukcji. Rysowanie długopisem 3D rozwija umiejętności planowania przestrzennego. Na dzisiejszych zajęciach uczniowie klasy 6a ćwiczyli cierpliwość oraz koncentrację doskonaląc przy tym swoje umiejętności manualne. Nadeszła kolej na łączenie płaskich elementów domów w konstrukcje przestrzenne.#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci

 

Klocki po angielsku - Laboratoria Przyszłości

   Klasa 3 d, w ramach realizacji tematu o rozpoznawaniu i nazywaniu części ciała zwierząt oraz opisywaniu ich cech, na języku angielskim, wykonała modele 3D z klocków lego zakupionych w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Klasa została podzielona na trzy grupy. Każda z nich miała za zadanie zbudować przynajmniej jedno zwierzę istniejące w świecie przyrody, bądź wymyślone przez siebie. W ten sposób powstały jaszczurki, nietoperz, psi zaprzęg oraz fantazyjne stworzenia. Po budowaniu nadszedł czas na prezentacje wykonanych prac. Uczniowie opisywali stworzone przez siebie zwierzęta po angielsku,  pełnymi zdaniami, odmieniając czasownik have got, podając kolory i części ciała zwierząt. Wśród wymienionych znalazły się m.in.: wings, tail, legs, eyes, ears, head, nose, feathers, paws czy claws. Powtórzyliśmy również przymiotniki takie, jak: big, strong, small, sharp, thin, thick. Bawiliśmy się przy tym świetnie, rozwijając jednocześnie kompetencje kluczowe.#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Parys - Kowalska Agata

 

 

Igła biegnie drobnym ściegiem - Laboratoria Przyszłości

   Tańcowała igła z nitką, igła - pięknie, nitka – brzydko..to nie tylko początek wiersza Jana Brzechwy lecz także wspaniały wstęp do zajęć warsztatowych które odbyły się dla uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej nr 34 w Radomiu pod kierunkiem Pani Anny Żyły. Uczniowie dzięki dwóm maszynom do szycia Janome Juno E1019 zakupionych w ramach projektu Laboratoria Przyszłości, zapoznali się z podstawowymi zasadami szycia i obsługą maszyn.  Poznali podstawowe rodzaje ściegów takich jak: kryty, owerlokowy, ozdobny, prosty czy zygzakowy. Analizując instrukcję i wskazania Pani Żyły uczniowie nauczyli się jak nawlekać nić na igłę w maszynie, jak wymieniać dolną szpulę, czym jest stopka i jakie mamy jej rodzaje.  Uczniowie wykazali niesamowite zaangażowanie i radość z pierwszych prób szycia, mają już swoje pomysły na wykorzystanie w/w maszyn i nabytych umiejętności. Zatem niech nas nie zdziwi w szkole widok uczniów, którzy np. poprawiają ściegiem owerlokowym swoją część garderoby a uczniowie do maszyny zacytują Brzechwę ach, jak cudnie tańczyć z panią!. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 34 w Radomiu uczymy umiejętności XXI wieku..#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci

 

Ścieg ręczny – Laboratoria Przyszłości

  Ścieg ręczny to sposób układania nitki, przy użyciu igły, służący do połączenia ze sobą różnych materiałów, ale nie tylko. Można przeplatanie igły i nitki wykorzystać w formie ozdobnej - jako ściegi hafciarskie. Obie umiejętności stają się coraz bardziej popularne. Szycie ręczne to możliwość rozwijania swojej kreatywności jak i praktyczna umiejętność do wykorzystania na co dzień. Przez ostatnie 2 tygodnie klasy 5 c i 5e na technice poznawali różnego rodzaje ściegów: ścieg za igłą, ścieg przed igłą, stębnówka, obrębowy, okrętowy, dziergany itp. Dodatkowo klasa 5 e na zajęciach kreatywnych szyli KANWE z nadrukowanym wzorem –serce. Udało się tego dokonać dzięki Laboratorium Przyszłości. Uczniowie mieli dostęp do różnych form pomocy. Klasa otrzymała igły i nici itp..#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci

 

 

Podstawy fotografii – Laboratoria Przyszłości

  Uczniowie klasy 6 – tej w ramach lekcji informatyki zajęli się nauką podstaw fotografii. Do nauki wykorzystano sprzęt zakupiony w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie najpierw poznali podstawowe funkcje aparatu: włączanie, wyłącznie, odpowiednie ustawienie funkcji w trybie manual: ISO, przesłonę i czas. Następnie, kiedy parametry aparatu zostały poprawnie ustawione uczniowie przeszli do pracy z modelem. Ustawienie kadru, odpowiedniej pozycji, doboru kompozycji i tła, na którym zdjęcie było wykonywane. Zajęcia dostarczyły sporo satysfakcji i wiedzy. Zarówno osobą które pracowały jako modele oraz Ci którzy stali po stronie aparatu jako fotograf. Zajęcia z podstaw fotografii na pewno jeszcze będą powtarzane w naszej szkole. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 34 w Radomiu uczymy kompetencji XXI wieku..#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci

 

 

Wymagające zadanie – Laboratoria Przyszłości

  Podczas uroczystego odśpiewania hymnu polskiego w ramach ogólnopolskiej akcji: “Szkoła do hymnu” wybrani uczniowie klasy ósmej w ramach ćwiczeń otrzymali zadanie nagrania uroczystości. Zadanie wymagało posiadania podstawowych umiejętności obsługi aparatu oraz podstaw kadrowania. Uczniowie w czasie wykonywania ćwiczenia musieli zmierzyć się także z presją czasu, pracą ze statywem, dopasowaniem balansu bieli, ustawieniem odpowiedniej czułości ISO, ekspozycji, fps oraz ustawić czułość nagrywania dźwięku podłączonego mikrofonu kierunkowego do aparatu. Mimo wielu stresogennych czynników które towarzyszyły przy realizacji zadania nasi uczniowie poradzili sobie doskonale. A wykonane zadanie daje uczniom sporą ilość doświadczenia, które z pewnością wykorzystają przy realizacji kolejnych imprez szkolnych. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 34 w Radomiu uczymy kompetencji XXI wieku.#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci

 

Szkolenie foto – video Laboratoria Przyszłości

  Kolejna grupa nauczycieli z Publicznej Szkoły Podstawowej nr 34 w Radomiu brała udział w certyfikowanym szkoleniu: Podstaw obsługi i zastosowania sprzętu audio – video w przestrzeni szkolnej w ramach projektu: Laboratoria Przyszłości. Szkolenie przeprowadzone zostało przez nauczyciela naszej szkoły Pana Dariusza Nowaka który jest m.in. ekspertem fundacji Inspiruje.My oraz Wacom Edukatorem. W ramach szkolenia nauczyciele zapoznali się z podstawą obsługi: lamp studyjnych, softbox`ów, pracy ze statywami, obsługą aparatu cyfrowego, pracą z mikrofonem kierunkowym oraz rejestratorem dźwięku. Szkolenie obejmowało także elementy warsztatowe w ramach, których nauczyciele wykonywali zdjęcia, nagrywali krótkie materiały filmowe, ustawiali odpowiednie parametry aparatu oraz pracowali ze światłem. #LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci

 

Budujemy domy- Laboratoria Przyszłości

  Kontynuujemy pracę nad naszym projektem – budujemy domy. Najpierw należy ustalić wymiary poszczególnych elementów, następnie wykonać każdą ścianę, uwzględniając drzwi i okna, części dachu, a następnie połączyć wszystkie elementy. Długopisy 3D, które zakupiliśmy w ramach programu Laboratoria Przyszłości, pozwalają naszym uczniom ćwiczyć dokładność, wyobraźnię, rozwijają motorykę małą. #LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci

 

Doskonalenie umiejętności - Laboratoria Przyszłości

  Doskonalenie swoich umiejętności - Laboratoria Przyszłości Nieustanne podnoszenie kwalifikacji i umiejętności, jest wpisane w zawód nauczyciela. Dlatego nauczyciele z Publicznej Szkoły Podstawowej nr 34 w Radomiu brali udział w szkoleniu prowadzonym przez Panią Marzenę Węgiełek dot. Zastosowania długopisów 3d w szkole podstawowej. Szkolenie obejmowało zarówno zagadnienia dot. teorii: czym są długopisy 3d, w jaki sposób długopisy “drukują” oraz z elementów praktycznych w ramach, których nauczyciele wykonywali swoje pierwsze pełne zaangażowania i pasji projekty. Poznali w jaki sposób ładuje się materiał drukujący: PLA, w jaki sposób rozpoczyna się i kończy pracę z długopisami zachowując bezpieczeństwo i przepisy BHP a przede wszystkim szkolenie było czasem pełnym inspiracji i wymiany dobrych praktyk w zastosowaniu długopisów 3d na lekcjach np. matematyki, języka polskiego czy w klasach nauczania wczesnoszkolnego. #LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci

 

Zabawy konstrukcyjne klockami Mini Waffle Konstruktor - Laboratoria Przyszłości

   Zabawy konstrukcyjne klockami Mini Waffle Konstruktor to ulubione zajęcie dzieci w świetlicy szkolnej. Każdego dnia, zarówno dziewczynki jak chłopcy, bawią się w inżynierów budownictwa. Od ich pomysłowości i wyobraźni zależy co powstanie z klocków: budowla, zwierzątko, a może jakiś fantastyczny pojazd? Układanie klocków nie tylko wspiera rozwój dzieci, ale jest doskonałą okazją do integrowania dzieci w różnym wieku. Zabawa klockami Mini Waffle Konstruktor przynosi dzieciom wiele radości, satysfakcji, jest również sposobem na wyciszenie i odpoczynek. To wspaniały sposób na pełną inwencji zabawę! #LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci

Zawód YouTuber - Laboratoria Przyszłości

     OBS, kanał, streamowanie, mixer, aparat, profil, subskrypcja, mikrofony, światła, studio..tło. To tylko nieliczne pojęcia związane z całkiem nowym, ale bardzo popularnym zawodem – Youtuber`a. Kim jest youtuber? Co on robi? I co trzeba umieć, wiedzieć, aby zostać Youtub`erem? Z tymi pytaniami mierzą się uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej nr 34 w Radomiu m.in. na lekcjach informatyki. Zatem od początku: Youtuber, a może po prostu Menedżer treści w YouTube lub też bardziej ogólnie Social Media Manager, to nikt inny, jak osoba, która swój czas i energię w dniu codziennym poświęca na tworzenie, nagrywanie i montowanie filmików, które następnie znajdą się na koncie publicznym na portalu YouTube. Nie jest to wymyślone stanowisko – należy do listy oficjalnych zawodów. Dlatego też nasi nauczyciele, którzy doskonale zdają sobie sprawę jak ważne są umiejętności i kompetencje informatyczne, starają się przybliżać działanie m.in. sprzętu i zasad nagrywania filmów, streemowania czy też prowadzenia swojego kanału na YT. Specjaliści do spraw marketingu zauważyli, że to właśnie YouTube staje się przyszłością w kwestii strategii marketingowej firmy czy nawet samego kontaktu z potencjalnymi klientami. Większość YouTuberów to osoby prywatne – nie firmy czy duże korporacje, marki. Wiele z nich stawia na publikację różnych filmików w sieci, co staje się dla nich pomysłem na swoje życie oraz zarabianie. Trzeba jednak mieć świadomość tego, że YouTuber jest człowiekiem - orkiestrą – musi zadbać o mnóstwo czynników wpływających na atrakcyjność przekazu tworzonego w serwisie. Nasi uczniowie mają swoich ulubionych YouTuberów którzy są dla nich inspiracją w działaniu. Na zajęciach staramy się wytłumaczyć w praktyce jak podłączyć kamerę przewodem HDMI, ustawić preferencje OBS aby móc przełączać się między kamerami w trakcie nagrywania itp. Uczymy i pokazujemy, że finalny efekt oglądany na YT to ciężka praca na tzw. zapleczu.  Publiczna Szkoła Podstawowa nr 34 w Radomiu – uczymy kompetencji XXI wieku. Sprzęt który pozwala prowadzić zajęcia dot. youtube został zakupiony dzięki Laboratoriom Przyszłości:  światłą, aparat.

 

 

Czy latanie dronem jest rudne? - Laboratoria Przyszłości

     Jak podają statystyki z 2021 w Polsce jest już prawie 200 tysięcy dronów, od niewielkich sprzętów po potężne, ważące ponad pół tony! Te urządzenia pokochali nie tylko np.. Profesjonalni filmowcy ale także nauczyciele i nasi uczniowie.  Ale zanim wzbijemy się w powietrzę uczymy naszych uczniów podstawowej wiedzy z zakresu użytkowania, poruszania się oraz przepisów prawnych dot. Statków powietrznych.  A zatem, według obowiązującego do końca 2020 roku prawa, jeśli dron był używany tylko w celach niekomercyjnych, rekreacyjnych lub sportowych, nie wiązało się to z żadnymi formalnościami. Były jednak pewne prawne ograniczenia – nie można było latać poza zasięgiem wzroku, a także w promieniu kilometra od lotnisk, nad portami, ujęciami wody, liniami energetycznymi, rurociągami, czy elektrowniami. Nowe prawo związane z dronami miało obowiązywać od 1 lipca 2020 roku, jednak ze względu na epidemię datę tę przesunięto o 6 miesięcy, a dokładnie na 31 grudnia 2020. Od początku 2021 roku zniknął podział na loty „rekreacyjne i sportowe” oraz komercyjne. W to miejsce wprowadzone zostały trzy kategorie: otwarta, szczególna i certyfikowana. Zdecydowaną większość użytkowników dronów ważących powyżej 250 g obejmie kategoria otwarta. Bez rejestracji i szkolenia można latać dronem o wadze do 250 g, który nie ma kamery. Rejestracji nie wymagają też „statki powietrzne spełniające wymogi dyrektywy 2009/48/WE”, czyli zabawkowe urządzenia latające. Dyrektywa 2009/48/WE określa, że zabawką jest produkt, który może być używany przez osoby poniżej 14. roku życia. Małoletnie osoby w wieku poniżej 14 lat samodzielnie mogą korzystać tylko z dronów-zabawek, a z pełnoprawnych dronów pod bezpośrednim nadzorem dorosłego posiadającego odpowiednie uprawnienia. Nasi uczniowie uczą się latać pod opieką nauczycieli informatyki którzy dbają o bezpieczeństwo uczniów. Drony DJI Tello zakupione zostały przez szkołę w ramach programu: Laboratoria przyszłości. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 34 w Radomiu – uczymy kompetencji XXI wieku.

 

Rozwiązywanie problemów - Laboratoria Przyszłości

    Uczniowie z klasy 7a stanęli przed kolejnym informatycznym zadaniem polegającym na zaprogramowaniu trasy robota Photon tak aby ominą on przeszkody postawione co 60 cm. Przeszkody dla robota stanowiły “statki” które wcześniej zostały wydrukowane na szkolnej drukarce 3D. Aby nie było tak prosto robot miał omijać przeszkody raz z lewej raz z prawej strony a na sam koniec wrócić do miejsca początkowego. Uczniowie podeszli do zadania zawodowo. Najpierw zdiagnozowali problem, następnie niczym roboty sami podążyli trasą by potem w pełnej koncentracji napisać kod. Ilość możliwości i kombinacji, które zaprezentowali nasi uczniowie na rozwiązanie problemu podkreśla fakt ich kreatywności i umiejętności rozwiązywania złożonych problemów. Oczywiście nie odbyło się bez błędów i wielu testów przed oficjalnym przejazdem Photona.  Na sam koniec już poza zadaniem uczniowie zorganizowali sami z siebie i zaprogramowali zbiorowy przejazd wszystkich robotów do sali. Widok skoncentrowanych, uśmiechniętych i zadowolonych uczniów w czasie lekcji to dla nas nauczycieli kolejna motywacja, aby doskonalić i nie przestawać, pobudzać uczniów do twórczego działania.  Zarówno roboty jak i drukarka 3D zostały zakupione przez szkołę w ramach projektu: Laboratoria Przyszłości. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 34 w Radomiu – uczymy kompetencji XXI wieku.

 

 

Zaczarowany długopis - Laboratoria Przyszłości

  Kolejne zajęcia z rozwijania kreatywności za pomocą penów 3D. W latach 1964 – 1977 w SMFF Se – ma – for zrealizowany został animowany serial rysunkowy „Zaczarowany ołówek”. Dzieci miały możliwość śledzenia przygód chłopca o imieniu Piotruś, któremu w rozwiązywaniu różnych problemów pomagał zaczarowany pisak. Wszystko, co Piotruś nim narysował natychmiast się materializowało. W tamtych czasach uczniowie mogli jedynie marzyć o takim czarodziejskim ołówku. Dziś to już nie są marzenia, których nie można spełnić. W ramach programu Laboratoria Przyszłości szkoła została wyposażona między innymi w długopisy 3D. Nasi uczniowie mają możliwość korzystania z takich zaczarowanych pisaków. Wszystko co narysują też się materializuje. Na kolejnych zajęciach uczniowie klasy 6A kontynuowali realizację swojego projektu. Powstawały kolejne trójwymiarowe budowle. Najpierw drukowali ściany, podłogi, części dachów, a następnie niczym prawdziwi budowlańcy łączyli ściany aby ostatecznie powstał dom. Takie zajęcia to wiele radości i satysfakcji, ale również okazja do rozmów na różne tematy. Rozwijamy zdolności manualne, uczymy się współpracy, poznajemy podstawy architektury, budownictwa, planowania. Zwracamy uwagę na dokładność wymiarów drukowanych elementów oraz estetykę wykonania swoich prac. Wszystkie te kompetencje, które kształcimy będą im potrzebne w dorosłym życiu, w każdym zawodzie, który wybiorą. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 34 w Radomiu - uczymy kompetencji XXI wieku.

 

 

TANCERZ BREAKDANCE - Laboratoria Przyszłości

  Jak często należy wstawać i się poruszać, jeśli spędza się dużo czasu w pozycji siedzącej? Czy rozciąganie i ruch pomagają spalić kalorie? Czy w ciągu dnia robisz sobie przerwy, czy czasem o nich zapominasz? Na te pytania odpowiadali uczniowie klasy 5e w poniedziałek na zajęciach kształtujących kreatywność u Pani Anny Zaręby przy pracy z klockami Lego SPIKE™ Prime. Uczniowie podczas budowania a następnie kodowania TANCERZA BREAKDANCE z klocków Lego SPIKE™ Prime musieli zakodować trzy ślinki, ustawić odpowiednią ilość obrotów, zastosować pętle. Następnie napisać skrypt który ustawi tancerza w odpowiedniej pozycji, sprawi że ręce i nogi tancerza będą poruszać się synchronicznie ze światłami oraz kiedy będzie odtwarzany określony dźwięk tancerz będzie zmieniać synchronizację. Uczniowie świetnie poradzili sobie z w/w zadaniem! Na kolejnych zajęciach nadal będziemy budować i programować Lego SPIKE™ Prime. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 34 w Radomiu – uczymy kompetencji XXI wieku.

Znają, używają i uczą

  Kolejna grupa uczniów z klasy 5D na zajęciach dodatkowych z informatyki wie już jak używać i pracować z długopisami 3D. To narzędzie zostało zakupione dla naszej szkoły w ramach projektu: Laboratoria Przyszłości. Długopisy 3D nie tylko zapoznają uczniów naszej szkoły z nowoczesną technologią jej zastosowaniem, ale pozwalają im samym korzystać z owej technologii i rozwijać swoją kreatywność. Dzięki bezpiecznym dla środowiska i ucznia filamentom PLA które stanowią główny element materiału drukarskiego uczniowie tworzą niesamowite konstrukcje w trzech wymiarach. Zaangażowanie uczniów w tworzenie obiektów przestrzennych jest niesamowite. Uczniowie są bardzo skoncentrowani na realizacji zadania a szybkość realizacji swoich pomysłów dzięki drukowi nie zniechęca uczniów, którzy na efekty swojej pracy nie muszą czekać. Uczniowie wspaniale współpracują między sobą ucząc swoje koleżanki i kolegów jak prawidłowo pracować z długopisami 3D.

Technologia w Efezie

  Dziś w naszej szkole na holu głównym odbyły się kolejne próby uczniów do uroczystej akademii z okazji Dnia Nauczyciela. Uczniowie pod bacznym okiem Pani Agnieszki Daszewskiej podnoszą poziom swoich aktorskich umiejętności niczym aktorzy w starożytnym teatrze w Efezie czy Epidaurosie. O ile starożytni aktorzy nie byli wspomagani nowoczesnymi technologiami to nasi młodzi pasjonaci teatru korzystają z niej, aby podnosić m.in swój warsztat sztuki oratorskiej na wyższy poziom. W próbach do akademii wspomagał ich jeden z zestawów bezprzewodowego systemu audio z krawatowym mikrofonem kierunkowym firmy Sennheiser. Zestaw został zakupiony przez szkołę w ramach programu: Laboratoria Przyszłości. Śmiało możemy powiedzieć, że korzystanie z w/w zestawu sprawiło niesamowitą radość aktorom oraz pozwoliło im skoncentrować się na swoich dialogach oraz grze aktorskiej. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 34 w Radomiu – uczymy kompetencji XXI wieku.

 

Edukacyjna przygoda z Lego

  W poniedziałek na zajęciach dodatkowych u Pani Anny Zaręby uczniowie klasy 5e rozpoczęli przygodę z klockami Lego. Nasza szkoła w ramach programu: Laboratoria Przyszłości posiada 10 zestawów Lego SPIKE™ Prime. Zestawy te są idealnymi zestawami startowymi do nauki robotyki. Każdy z zestawów cechuje się kolorowymi elementami do budowy, łatwym w użyciu sprzętem elektronicznym oraz intuicyjnym językiem programowania, opartym na Scratch. Na dzisiejszych zajęciach uczniowie budowali i programowali pod kierunkiem Pani Anny Zaręby: TANCERZA BREAKDANCE. Uczniowie rozwijali umiejętności współpracy, rozwiązywania złożonych problemów i krytycznego myślenia oraz nauki podstaw budowania i programowania autonomicznych robotów wykorzystujących czujniki. Bo jak tu nie uczyć się programowania, kiedy w jednym zestawie mamy do dyspozycji m.in. mikrokontroler BeCreo Kit, czujnik koloru, silniki i 604 elementy konstrukcyjne! Publiczna Szkoła Podstawowa nr 34 w Radomiu uczymy kompetencji XXI wieku

 

Zajęcia kreatywne w klasie 6A – M. Węgiełek

  Uczniowie klasy 6A po raz kolejny spotkali się na zajęciach kreatywnych. Tym razem wszyscy budowali domy przy pomocy długopisów 3D. Pracowaliśmy w skupieniu, aby nasze budowle były piękne i dokładnie wykonane. Praca sprawiła wszystkim dużo satysfakcji, a to dopiero początek naszego projektu. Przed nami jeszcze dużo wymyślania, planowania, projektowania i drukowania. Długopisy 3D, to wspaniałe narzędzie do usprawniania motoryki małej, rozwijania wyobraźni przestrzennej, kreatywności i kształcenia umiejętności współpracy. Rozwijamy najważniejsze kompetencje, dobrze się przy tym bawiąc i miło spędzając czas pozalekcyjny.

 

Warsztaty z drukiem 3D

 Dziś uczniowie klasy siódmej z grupy Pana Dariusza Nowaka mieli pierwszą część warsztatów dotyczących: druku 3D. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 34 w Radomiu w ramach programu: Laboratoria Przyszłości pozyskała drukarkę 3D Flashforge Creator 3. Drukarka wyposażona jest w dwie głowice jej prędkość druku to: 10 – 150 mm/s oraz co bardzo ważne posiada duży obszar roboczy wynoszącym: 300 x 250 x 200 mm. Uczniowie w czasie trwania warsztatów dowiedzieli się czym jest druk 3d co to jest filament i do czego służy. Przyglądali się procesowi druku oraz uczyli się podstaw pracy z drukarką 3D. Warsztaty z drukiem 3d uczą naszych uczniów pracy z nowoczesnymi technologiami i wzbogacają ich doświadczenie. Uczniowie po zakończeniu lekcji mieli głowę pełną pomysłów dot. Zastosowania druku 3d w edukacji a w/w warsztaty na pewno nie były pierwszymi i ostatnimi.

 

W murach 34 – P. Wilk – Laboratoria Przyszłości

 Czy praca w szkole może się podobać? Jakie jest Pani zdanie o uczniach? Czy ich zachowanie jest wspaniałe? Na te i inne pytania odpowiadała redakcji Monitor 34 Pani wicedyrektor Iwona Wilk w ramach cyklu rozmów “W murach 34”. Posłuchajmy pytań, które zadał uczeń Jakub Chowaniec i jak świetnie radzi sobie w tej roli. Uczniowie sami redagują i wymyślają pytania, dokonują nagrań i obsługi sprzętu. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 34 w Radomiu – uczymy kompetencji XXI wieku. Sprzęt zakupiony w ramach programu: Laboratoria Przyszłości. Wywiad

 

3 dzień mobilności i lekcja otwarta

21.09.2022 roku był trzecim dniem mobilności, w którym nasi goście przyglądali się pracy naszej szkoły, organizacji zajęć, rozwiązaniom jakie w niej występują. Rozmawiali ze szkolnym pedagogiem o tym, z jakimi problemami zmagamy się na co dzień, jak sobie z nimi radzimy, obejrzeli też kolejną część szkoły - gabinety specjalistów, bibliotekę. Goście wzięli także udział w lekcji otwartej informatyki klasy 8D prowadzonej przez Pana D. Nowaka. Lekcja dotyczyła podstaw programowania z użyciem robotów Photon. Lekcja składała się z dwóch etapów. W pierwszej części nasi goście wraz z uczniami poznali podstawy pracy z robotami – oprogramowanie, instalacja. uruchamianie i sterowanie. W drugim etapie lekcja przeniosła się na górny hol gdzie uczniowie wraz z naszymi gośćmi programowali swoje roboty tak aby wykonywały one wcześniej ustalone przez nauczyciela zadania. Lekcja dostarczyła uczniom jak i naszym gościom sporo wiedzy, pokazała zastosowanie nowoczesnych technologii w nauczaniu programowania. A nasi uczniowie wykazali się nie tylko dobrą znajomością zagadnień informatycznych, ale także znajomością języka angielskiego gdyż cała lekcja prowadzona była w języku angielskim. Nasi goście dzień pracy zakończyli lekcją wychowania fizycznego. Roboty Photon użyte w czasie lekcji zostały zakupione w ramach programu: Laboratoria Przyszłości.

Lekcja "dronowania" - Laboratoria Przyszłości

Dron DJI Tello - Uczniowie klasy 8d na lekcji informatyki u Pani Anny Zaręby poznali kolejny sprzęt pozyskany przez Publiczną Szkołę Podstawowa nr 34 w Radomiu w ramach programu: Laboratoria Przyszłości. Dron nie tylko pozwala nauczyć uczniów podstaw sterowania i kontroli małym statkiem powietrznym ale także uczy ich kodowania – dron można zakodować aby wykonywał on określoną sekwencję ruchów. Lekka, a zarazem wytrzymała konstrukcja skutecznie ochraniająca podzespoły drona sprawia, że uczniowie latają z dużą pewnością i swobodą. Lekcja dostarczyła uczniom mnóstwo wiedzy z zakresu zastosowania dronów, ich rodzajów czy też konstrukcji – jak to działa i dlaczego to lata? pojawili się już pierwsi pasjonaci którzy niewątpliwie zostali pochłonięci “dronowaniem”. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 34 uczymy kompetencji XXI wieku.

 

Przygoda z drukiem 3D - Laboratoria Przyszłości

Dziś na zajęciach dodatkowych u Pani Marzeny Węgiełek uczniowie klasy 6a rozpoczęli przygodę z penami 3D. Pan/długopis to urządzenie z którego końcówki wydobywa się nie tusz, a rozpuszczony filament w różnych kolorach (zależy jaki kolor filamentu jest włożony do długopisu). Za jego pomocą można tworzyć dwuwymiarowe rysunki oraz przedmioty w trzech wymiarach. Długopisy 3D to idealne narzędzie do rozpoczęcia przygody z drukiem 3D – pozwalają na przygotowanie prostych modeli i zmiany rysunków w obiekty przestrzenne. Są one łatwe w obsłudze, uczniowie samodzielnie mogą pracować z nimi na lekcji, a dzięki szybkości działania, modele są bardzo szybko ukończone. W ramach programu Laboratoria Przyszłości nasza szkoła pozyskała aż cztery zestawy, czyli w sumie 24 takie długopisy. Na dzisiejszych zajęciach uczniowie wykonywali swoje projekty korzystając z gotowych szablonów. Uczyli się koncentracji, cierpliwości oraz ćwiczyli umiejętności manualne. Praca z długopisem 3D wyzwalała pozytywne emocje – sprawiła uczniom wiele radości. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 34 – uczymy kompetencji XXI wieku. Zdjęcia

 

W murach 34 - Laboratoria Przyszłości

“W murach 34” to wspaniała nowa inicjatywa przeprowadzania: wywiadów, sond i krótkich rozmów z uczniami, nauczycielami, dyrekcją czy też gośćmi PSP 34 w Radomiu. Rozmowy prowadzone są przez zespół wewnątrzszkolnej redakcji Monitor 34. Uczniowie sami redagują pytania oraz zajmują się sprawami technicznymi. Dzięki pozyskaniu przez szkołę m.in. mikrofonu kierunkowego oraz rejestratora dźwięku H6 z projektu Laboratoria Przyszłości uczniowie poznają nie tylko podstawy pracy redakcyjnej ale i obróbki materiału dźwiękowego. Uczymy kompetencji XXI wieku. Prezentujemy Państwu pierwszy wywiad który został przeprowadzony przez Jakuba Chowańca z Panią Iwoną Biskup nauczycielką klas młodszych. Czy lubi Pani swoją pracę? Jakie zajęcia prowadzi i czy dyrekcja szkoły jest miła? Zapraszamy do wysłuchania.

Robotyka i programowanie – Laboratoria Przyszłości

Nagrywanie i odtwarzanie dźwięków, czujnik kontrastu, czujnik światła, wykrywanie dotyku, wykrywanie przeszkód, pomiar odległości to tylko wybrane elementy robota Photon którego uczniowie klasy 8D używali na lekcji informatyki w procesie nauki programowania. Roboty Photon pozwalają naszym uczniom na realizację podstawy programowej z zakresu programowania. Photony są najbardziej zaawansowanym technologicznie robotami edukacyjnymi dostępnymi na rynku i cieszymy się że Publiczna Szkoła Podstawowa nr 34 w Radomiu może używać ich jako pomoc dydaktyczna w nauce programowania oraz kształcić i rozwijać kompetencje XXI wieku.

Lekcja historii z programowaniem – Laboratoria Przyszłości

Prehistoria, świat pierwszych ludzi, australopitek, homo habilis, tryb osiadły i tryb koczowniczy. To tylko jedne z wielu pojęć związanych z lekcją historii w klasie piątej. Dziś uczniowie klasy 5D wykorzystali umiejętności programowania i roboty Photon aby powtórzyć i utrwalić m.in w/w pojęcia. Zadaniem uczniów było zaprogramowanie robotów, aby zatrzymywały się w określonych miejscach sali w których znajdowały się pytania dot. zagadnień życia pierwszych ludzi. Lekcja dostarczyła uczniom sporo emocji, mnóstwo satysfakcji a nowe pojęcia przestały być tajemnicą.

Chwalimy się - Laboratoria Przyszłości

Od 1 września 2022 roku Publiczna Szkoła Podstawowa nr 34 bierze udział w programie: Laboratoria Przyszłości. Jest to inicjatywa edukacyjna realizowana przez MEiN. Jednym z elementów misji naszej szkoły jest tworzenie nowoczesnej przestrzeni edukacyjnej, w której zajęcia są przeprowadzane w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu talentu i rozwijaniu zainteresowań naszych uczniów. Otrzymaliśmy duże wsparcie finansowe na zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych które już wspierają nas w pracy nad rozwojem kompetencji XXI wieku naszych uczniów. Szkoła dysponuje m.in..: gimbalem, dronami DJI Tello, robotami Photon, w pełni programowalnymi klockami Lego, aparatem fotograficznym, profesjonalnym oświetleniem, rejestratorem dźwięku, długopisy 3D, maszyny do szycia to tylko niektóre elementy z pomocy dydaktycznych. W dniach od 13.09 - 15.09 przy okazji zebrań klasowych prezentujemy naszym rodzicom i społeczności lokalnej w/w sprzęt. Chwalimy się, bo warto!

 

Klocki Lego – Laboratoria Przyszłości

Klocki Lego – Laboratoria Przyszłości to doskonałe połączenie edukacji i świetnej zabawy. Zabawa klockami doskonali motorykę małą, rozwija zdolności pamięciowe i kreatywne, a także pogłębia umiejętność koncentracji uwagi. Na poniedziałkowych zajęciach uczniowie klasy 1b wspominali wakacyjne podróże. Na lekcji z klockami Lego, klasa została podzielona na zespoły, zadaniem każdego z nich było zbudowanie pojazdu, którym wyruszą w kolejną podróż. Dzieci eksperymentowały i budowały z ogromnym zapałem, wykazały się niesamowitą fantazją i wyobraźnią. Na koniec, każdy zespół zaprezentował wykonany przez siebie pojazd. Lekcja z klockami Lego to świetna zabawa, na pewno będziemy do niej wracać. Zdjęcia

 

Lekcja warsztatowa – Laboratoria Przyszłości

Program Laboratoria Przyszłości który jest realizowany w Publicznej Szkole Podstawowej nr 34 pozwala uczniom na zapoznanie się z obsługą i użytkowaniem przez uczniów m.in. profesjonalnego sprzętu foto – video. W miniony czwartek uczniowie klasy ósmej na lekcji informatyki poznawali podstawy pracy przy nagrywaniu materiałów video, pracy ze statywem oraz mikrofonem kierunkowym. Lekcja warsztatowa dostarczyła uczniom ogrom wiedzy technicznej, sporą satysfakcje i pobudziła ich kreatywność. Jest to jedna z wielu lekcji warsztatowych przewidzianych dla uczniów w ramach programu Laboratoria Przyszłości. #LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci

 

BeCREO kit - mamy to!

Tworzenie prostych lub zaawansowanych projektów technicznych wykorzystywanie wiedzy z zakresu programowania, robotyki i mechatroniki za pomocą zestawu BeCREO kit który jest już na wyposażeniu szkoły to kolejna nowoczesna pomoc edukacyjna dla uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej nr 34 w Radomiu. Wykorzystywanie modelu STEAM który w działaniach edukacyjnych zakłada łączenie wiedzy z różnych obszarów i przedmiotów staje się jeszcze bardziej przyjazny dla ucznia. BeCREO kit jest świetnym narzędziem edukacyjnym a sama aplikacja dysponuje wizualnym środowiskiem programowania co jeszcze łatwiej usprawnia naukę. Także zaprogramowanie wizualnej stacji pogody, działania sygnalizacji świetlnej czy też inteligentnego domu? To kreatywne zadania i projekty które czekają na naszych uczniów w nowym roku szkolnym 2022/2023. Zobaczcie zdjęcia: z1, z2, z3, z4, z5. Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

 

 

Dzień lotów

Dziś w naszej szkole odbyły się kolejne loty szkoleniowo-treningowe. Nasi nauczyciele podnosili umiejętność latania i obsługi dronów DJI Tello. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 34 w Radomiu posiada cztery zestawy dronów. DJI Tello to imponujące urządzenie z którego w nowym roku szkolnym 2022/2023 będą korzystać nasi uczniowie. A zatem zapraszamy do terminalu nr 1! Zobaczcie zdjęcia: z1, z2, z3, z4, z5, z6, z7, z8, z9, z10, z11, z12 Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

 

 

Jak zbadać zjawisko siły?

Ciekawe lekcje fizyki i nie tylko! Nowe pomoce dydaktyczne LEGO® Education BricQ Motion Essential które są już w posiadaniu Publicznej Szkoły Podstawowej nr 34 w Radomiu pozwolą uczniom w inny sposób zrozumieć zjawiska fizyczne np.: jak zbadać zjawisko siły wzajemnego oddziaływania ciał? Jak siły działające na obiekt mogą zmienić jego ruch? Stosowanie przyczyny i skutku zrównoważonych i niezrównoważonych sił w celu zaprojektowania, opracowania i optymalizacji rozwiązania? Lekcja fizyki inna niż wszytskie! Pobudzamy ciekawość i inspirujemy naszych uczniów. Zobaczcie zdjęcia: z1, z2, z3, z4 Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

 

 

STEAM i Zestaw LEGO® Education SPIKE ™

Wakacje w pełni, ale My się nie lenimy. W naszej szkole mnóstwo zmian i sporo edukacyjnych nowości. Szkolimy się m.in. z zakresu STEAM z zestawami LEGO® Education SPIKE ™ Zestawy te pozwalają uczniom zacząć od łatwych projektów po nieograniczone możliwości kreatywnego projektowania, w tym możliwość odkrywania kodowania tekstowego za pomocą Pythona, SPIKE Prime pomaga uczniom nauczyć się podstawowych umiejętności STEAM i XXI wieku potrzebnych, aby stać się innowacyjnymi umysłami. Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem