27 marca 2025 r. w Bibliotece Pedagogicznej w Radomiu odbyło się podsumowanie Konkursu Twórczości Literackiej. W tegorocznej edycji każdy uczestnik mógł zgłosić autorski utwór literacki inspirowany cytatem z wiersza Marii Pawlikowskiej – Jasnorzewskiej „Życie”. Naszą szkołę reprezentowało pięcioro uczniów i aż troje z nich zostało nagrodzonych. Z dumą informujemy, że w I kategorii – uczestnicy w wieku 10-13 lat I miejsce zdobył Filip Binek z kl.6d, zaś w II kategorii – uczestnicy w wieku 14-15 lat II miejsce przypadło Aleksandrze Misztal z kl.7e, a III Arturowi Zdziechowi z kl.8c. Gratulujemy naszym uczestnikom i życzymy powodzenia podczas tworzenia kolejnych arcydzieł literackich.

28 marca 2025 r. w Młodzieżowym Domu Kultury przy ul. Daszyńskiego odbyły się przesłuchania rejonowe XLII Małego Konkursu Recytatorskiego oraz 48.Warszawskiej Syrenki. W zmaganiach recytatorskich organizowanych przez Towarzystwo Kultury Teatralnej, Mazowiecki Instytut Kultury przy współpracy z MOK „Amfiteatr” naszą szkołę reprezentowały: Karolina Fatek – kl.7e, Emilia Wrońska – kl.7e i Zuzanna Majewska – kl.7d. Każda z uczestniczek podczas recytacji zwróciła uwagę na kulturę żywego słowa, wygląd artystyczny, ale przede wszystkim na ogromną moc i emocje zapisane w wybranych przez siebie utworach. Po burzliwych obradach jury okazało się, że w XLII Małym Konkursie Recytatorskim Karolina Fatek i Emilia Wrońska zdobyły wyróżnienia, natomiast Zuzanna Majewska została laureatem 48.Warszawskiej Syrenki i będzie reprezentowała naszą szkołę w finale konkursu, który odbędzie się już w Warszawie. Gratulujemy naszym uczennicom i życzymy dalszego odkrywania piękna w utworach lirycznych.

W dobie mediów społecznościowych dezinformacja rozprzestrzenia się błyskawicznie. Aby temu przeciwdziałać, uczniowie VI LO im. J. Kochanowskiego w Radomiu szkoły w składzie: Izabela Wieczorek, Matylda Łyżwińska, Karol Jamroży, Franciszek Siewierski, Aleksander Korczak, Julia Gocuł i Stanisław Wojtalik stworzyli projekt „Wybierz Język Faktów”, w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii. Ich działania koncentrują się na edukacji młodzieży w zakresie weryfikowania informacji i rozpoznawania manipulacji w Internecie. Uczniowie prowadzą warsztaty w naszej szkole oraz działają w mediach społecznościowych, pomagając młodszym użytkownikom sieci świadomie korzystać z dostępnych treści. Do tej pory w ich zajęciach wzięło udział ponad 400 uczniów. Choć projekt dobiega końca, jego twórcy nie zwalniają tempa – planują kolejne działania, by dalej budować świadome i krytyczne społeczeństwo. Dziękujemy za zaangażowanie i gratulujemy pomysłu!

27 marca 2025 r. klasa 6d wybrała się na warsztaty edukacyjne dotyczące presji rówieśniczej zorganizowane w auli Uniwersytetu Radomskiego. W części pierwszej spotkania uczniowie obejrzeli film „Lars jest lol”, który okazał się sposobem na uwrażliwienie i naukę empatii wobec osób z niepełnosprawnościami. Zaś drugą część stanowiły warsztaty dotyczące akceptacji inności, uprzedzeń, odpowiedzialnego korzystania z mediów społecznościowych oraz konsekwencji własnych błędów. Uczniowie uczyli się rozumieć, że słowa „przepraszam”, „tęsknię za tobą”, „wiele mnie nauczyłeś” mają magiczną moc i otwierają drzwi do nawet najbardziej zamkniętych przestrzeni.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem