Uczniowie klasy 3a przez ostatni miesiąc pracowali nad projektem pt. Czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć? Założyli karty obserwacyjne, w których zapisywali zaobserwowane zmiany. Pierwszym etapem było zasadzenie wybranej roślinki w trzech doniczkach lub kubeczkach. Jedna doniczka była próbą kontrolną, czyli rosła w dobrych warunkach. Druga i trzecia były próbami badawczymi, w których wprowadzano zmiany, w każdej próbie tylko jedną, np. ilość wody, światła czy podłoże. Przez dwa tygodnie dzieci pilnowały, żeby ziemia była nawilżona i czekały, aż roślinki wykiełkują. W tym czasie wybierały jedno pytanie badawcze, na które szukały odpowiedzi. Kiedy roślinki wykiełkowały dzieci mogły zacząć doświadczenie, które trwało kolejne dwa tygodnie. Dzieci wybrały różne pytania badawcze, np.: Czy rośliny potrzebują wody, żeby rosnąć? Czy rośliny potrzebują światła, żeby rosnąć? Ile wody potrzebują rośliny, żeby rosnąć?. Czy sól szkodzi roślinom? Czy rośliny mogą rosnąć w ciemności? Na koniec projektu dzieci omawiały wybrane przez siebie pytanie badawcze. Zaobserwowały, że rośliny, żeby rosnąć potrzebują światła, wody, dobrych warunków, a także pielęgnacji.