W dniu 16.09.2019 obchodziliśmy w naszej szkole Światowy Dzień Kropki, czyli Dzień Kreatywności Uczniowskiej. Na różnych przedmiotach uczniowie mieli możliwość rozwijać swoje talenty i wykazać się pomysłowością. Na języku polskim uczniowie klas VId, VIc, Vf i IVd z wielkim entuzjazmem przystąpili do proponowanych zadań. Klasy VId i VIc pisały opowiadanie o bohaterce nazywanej Kropką, przekazując sobie arkusz, na którym każda z grup dopisywała kolejny fragment historii „od kropki do kropki”. Stworzyli bardzo barwne prace stylistyczne. Ponadto klasa VIc, Vf i IVd pracowały w grupach nad „Zadaniami pani Kropki”, czyli spiralnie zapisanymi poleceniami. Było to np. układanie piosenki o Dniu Kropki do wybranej melodii, wymyślanie zagadek dotyczących kropkowanych elementów świata, losowanie tajemniczych rekwizytów z czarodziejskiego worka i opisywanie ich historii, ożywianie reprodukcji obrazów w formie opowiadań oraz kreowanie przygód zwierzątka nazywanego Kropką. Na szczególną uwagę zasługuje praca uczniów klasy IVd, którzy wykazali się niezwykłą kreatywnością. W trakcie zajęć uczniowie mieli również możliwość ćwiczenia koncentracji poprzez zabawy związane z odwzorowywaniem kropkowych rysunków.

Klasa VId spróbowała swoich sił we wstawianiu kropek w tekście pozbawionym znaków interpunkcyjnych i spacji. Zdecydowanie ten dzień na lekcjach języka polskiego można zaliczyć do pełnych śmiechu, wrzawy, zabawnych pomysłów i współpracy. Matematyka w Dniu Kropki również stała się przedmiotem pełnym niespodzianek. Uczniowie otrzymali podczas lekcji różne karty pracy, pobudzające ich kreatywność i wyobraźnię. W klasach IVVIII uczniowie odkodowywali obrazki w układzie współrzędnych, łączyli kropki i poznawali własności przekątnych w wielokątach foremnych. Pracowali z geoplanami oraz grali w „gry z kropką w tle”, które są alternatywą do gier komputerowych, rozwijają logiczne myślenie, komunikowanie się w grupie rówieśniczej oraz zdrową rywalizację, a potrzeba do nich jedynie kartki i ołówka. Uczniowie stwierdzili, że to jedna z ich ulubionych form spędzania czasu. Klasy VII d i VII e na lekcjach biologii rozwijały swoją kreatywność, tworząc modele komórek zwierzęcych z dowolnych materiałów. Z wielką starannością i zaangażowaniem wykonali swoje zadanie wykazując się przy tym niezwykłą inwencją twórczą. Niejednokrotnie sami byli pozytywnie zaskoczeni efektem końcowym swojej pracy. Klasa dwujęzyczna VIIe uczciła Dzień Kropki również w trakcie lekcji języka niemieckiego. Uczniowie uzupełniali ćwiczenia gramatyczne, tworzyli dialogi i grali w grę „Memory”. Utrwalali poznany materiał. Wszyscy w tym dniu mieli przypięte do ubrań kropki w barwach flagi Niemiec. Klasa Va poznawała w Dniu Kreatywności Uczniowskiej dziedziny biologii i za pomocą kropek przedstawiała je w swoich zeszytach w formie napisów i rysunków. Uczniowie klasy IVc skoncentrowali się na rozmowie na temat książki „The Dot” autorstwa Petera Reynolds’a. Następnie dzieci próbowały odkryć swoje talenty i je zaprezentować. Na dużej kropce – kropce talentów – przykleiły swoje małe kropki – talenty i umiejętności, by wspólnie odkryć, że każdy człowiek je posiada, tylko czasem potrzebuje wsparcia innych i pomocy w ich odkryciu. Na wszystkich lekcjach plastyki w tym wyjątkowym dniu były wykonywane „Kropeczkowe dzieła”. Również uczniowie klas młodszych zaangażowani się w pracę i wykazali się w Dniu Kropki wyjątkową kreatywnością! Dzieci z klasy IIIa wykonały intrygującą pracę - dyktando graficzne. Wykorzystując umiejętność kodowania, zaznaczali według klucza kolorowymi kropkami wyznaczone pola. Efektem końcowym dobrze wykonanego zadania był kolorowy motyl. W innym zadaniu uczniowie posługując się sztuką składania papieru – orgiami – wykonali sympatyczne pieski, które zostały ozdobione czarnymi kropkami. Dzieci pracowały indywidualnie i zespołowo. Innym zadaniem może pochwalić się klasa IIIe. Uczniowie wykonali na kartonie formatu A2 Drzewo Talentów i Zdolności, na którym na różnej wielkości kropkach narysowali swój talent. Projekt zaproponowany uczniom udowodnił również, że nasi wychowankowie potrafią przełamywać bariery wieku, aby współpracować. Uczennice klasy VIIIa odkodowywały kropkowe obrazki razem z dziećmi z klas pierwszych. Wymagało to od ósmoklasistek dużej cierpliwości, ale efekt był wart trudu. Najmłodszymi uczestnikami Międzynarodowego Dnia Kreatywności Uczniowskich w naszej szkole byli uczniowie oddziału 0b. W tym dniu na lekcji języka angielskiego poznali angielskie nazwy zwierząt, mających charakterystyczne kropki, zagrali w zabawę „What’s missing?” („Czego brakuje?”), zaś na zakończenie zajęć wykazali się pomysłowością, tworząc własne, wyjątkowe rysunki w kropce na karcie 3D, która później była skanowana za pomocą aplikacji „Quiver”. Projekt zrealizowany w dniu 16 września wzbudził wielkie zainteresowanie, zarówno w gronie nauczycieli, jak i uczniów. Cel został osiągnięty – kreatywność w PSP 34 osiągnęła spektakularny poziom, a uczestników w trakcie działań można oglądać w galerii. Mamy nadzieję, że wydarzenie stanie się cyklicznym i wpisze się na stałe w organizację naszej szkoły. 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem