Przerwa lekcyjna to kilka minut odpoczynku między zajęciami. Do przerw można także podejść trochę inaczej... potraktować je jako pretekst do realizacji wspólnego działania, które będzie nie tylko przyjemne ale rozwinie również umiejętność współpracy, będzie doskonalić zdolności motoryczne i poznawcze dzieci, stymulować bodźce zmysłowe. Wszystko zaczęło się od szkolnych debat samorządu z dyrekcją szkoły, w czasie których uczniowie, opiekunowie samorządu coraz dyrekcja omawiali swoje szkolne problemy i potrzeby. Dyskutowano nad wspólnym projektem, który mógłby odpowiedzieć na te potrzeby. Za ważny i możliwy do zrealizowania uznano projekt wyposażenia  szkolnych korytarzy w gry logiczne oraz tablice sensoryczne. Pojawiła się jednak pewna  przeszkoda... plansze tego rodzaju są bardzo kosztowne. Nie ma jednak rzeczy niemożliwych, wszyscy podeszli twórczo do nowego wyzwania. I tak powstał pomysł na założenie szkolnej gazetki  Trzy4, która jest wydawana co miesiąc, a pieniądze z jej sprzedaży są odkładane na realizację naszego projektu. W trakcie roku szkolnego zorganizowaliśmy również dwa kiermasze świąteczne, na których sprzedawaliśmy domowe wypieki i własnoręcznie wykonane ozdoby. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu rodziców, dzieci oraz nauczycieli osiągnęliśmy ogromny sukces!!! Udało nam się zebrać duuużą kwotę !!!

  Dzięki tej kwocie na korytarzach naszej szkoły pojawiły się kreatywne plansze. Całość pomysłu osadzona jest w idei pedagogiki zabawy- bazującej na przekonaniu, że gry i zabawy są kluczowym narzędziem dla rozwoju dzieci. Ciekawym potwierdzeniem tego myślenia jest raport Play for Change ogłoszony kilka lat temu w Anglii. Pokazuje on, jak ogromny wpływ ma zabawa nie tylko na rozwój indywidualny dzieci, ale także na strukturę i kulturę całego społeczeństwa. Twórcze przerwy w naszej szkole sprawdzają się w 100 %. Dają dzieciom odprężenie i relaks po intensywnym wysiłku umysłowym, pobudzają zmysły, doskonalą małą motorykę oraz usprawniają koordynację oko-ręka, a to umiejętności niezbędne do podjęcia nauki i doskonalenia czytania oraz pisania. W pozytywny sposób rozładowują złe emocje i stres. Nie zamierzamy na tym poprzestać. W obecnym roku szkolnym pragniemy zbierać pieniądze na kolejne gry, które uatrakcyjnią dzieciom oraz naszej młodszej młodzieży wolny czas między lekcjami. 
    Na koniec pragniemy podziękować wszystkim rodzicom, uczniom oraz nauczycielom, którzy byli zaangażowani w realizację naszego projektu Twórcza przerwa. Szczególne podziękowania składamy również paniom dyrektor, które od samego początku wierzyły  w nas oraz w to, że osiągniemy sukces.

Opiekunowie samorządu szkolnego
klas starszych - Mariola Włodarczyk
klas młodszych - Dorota Michalska i Sylwia Szpak

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem