W poniedziałek rano pojechaliśmy metrem do 149th School Ivan Hadjiiski. Miło nas w niej przyjęto. Powitano tradycyjnym, ciepłym ciastem z miodem. Tradycje bułgarskie są ciekawe i smaczne:) Następnie były spotkania zapoznawcze w grupach uczniów i nauczycieli. Zwiedziliśmy szkołę. Zobaczyliśmy sale lekcyjne w jakich pracują uczniowie w Bułgarii. W sali gimnastycznej rozegraliśmy z rówieśnikami z Bułgarii, Włoch i Hiszpanii spontaniczny mecz siatkówki, który wygraliśmy. Natomiast p. Kasia wygrała rozgrywkę ping-ponga z bułgarskim nauczycielem wf. Po południu wzięliśmy udział w wycieczce edukacyjnej z przewodnikiem w języku angielskim po centrum Sofii. Zobaczyliśmy Rotundę św. Jerzego, kompleks archeologiczny Serdica (znajdujący się na poziomie stacji metra), Meczet Bania Baszi Dżamija. Byliśmy w Muzeum Historii Miasta Sofii. Podziwialiśmy tam wystawy zawierające tradycyjne bułgarskie stroje, zastawę, biżuterię, pojazdy. Wracając przeszliśmy Bulwarem Witosza, zjedliśmy lody i kupiliśmy pamiątki. Wieczorem zjedliśmy kolację i przygotowywaliśmy się do kolejnego dnia. To był dzień pełen wrażeń. Do zobaczenia w Polsce! Więcej zdjęć na blogu projektu: https://erasmusplusw34.blogspot.com/ 

Sposób na ciekawe lekcje znaleźli uczniowie klasy 4e, którzy podczas omawiania książki  pt. „Akademia Pana Kleksa” autorstwa Jana Brzechwy rozwiązywali zagadkę zaginionego guzika bogdychanów. Wzięli udział w lekcji kleksografii, która pokazała, jak bogatą wyobraźnię ma każdy uczeń. Za sprawą napisanych twórczych opowiadań można było przenieść się na ulicę Czekoladową i przeżyć niesamowitą przygodę w towarzystwie szpaka Mateusza.  Niewątpliwą atrakcją była obecność Pana Kleksa na lekcjach języka polskiego prowadzonych przez p. A.Michnicką. Zajęcia zakończyły się wystawą prac czwartoklasistów i wspólnym pamiątkowym zdjęciem.

To akcja czytelnicza dla klas II i III zaproponowana przez nauczycieli bibliotekarzy. Pragniemy zachęcić uczniów do podróży po literaturze dziecięcej i odwiedzania biblioteki szkolnej. Akcja jest formą miłej zabawy. Każdy uczeń otrzymuje „PASZPORT CZYTELNICZY”, na którym zbiera w „okienkach” pieczęcie naszej biblioteki świadczące o przeczytaniu dziesięciu książek. Można także narysować postać z książki, którą chętnie chcieliby zabrać w podróż. Gdy uczeń uzyska komplet podbitych „okienek” zostanie nagrodzony pozytywną oceną z języka polskiego u swego wychowawcy. Życzymy dobrej zabawy!

 Wiele osób na pewno zadaje sobie pytanie, po co w szkole funkcjonuje Samorząd Uczniowski, a tym bardziej mały? Ostatnio spotkałam się z takim właśnie pytaniem, które zadali rodzice oraz młodsi uczniowie. Otóż pragnę zwrócić uwagę, że uczniowie spędzają w szkole większość czasu, dobrze więc, jeśli mogą współdecydować o tym, jak będzie ona funkcjonować. W naszej placówce kładziemy wielki nacisk na to, aby uczeń i rodzic czuł się komfortowo i bezpiecznie. Praca samorządu sprzyja poprawie komunikacji, polepsza atmosferę, umożliwia rozwijanie swoich umiejętności, uczy dobrego zarządzania czasem i autoprezentacji. Ponadto młodzi ludzie uczą się negocjowania, hierarchizowania swoich potrzeb i osiągania kompromisów. Aby zdobyć poparcie dla swoich pomysłów muszą wykazać się twórczym i kreatywnym myśleniem, odpowiednią argumentacją.
  W związku z tym w naszej szkole odbyły się wybory do Małego Samorządu Uczniowskiego. W pierwszych dniach października uczniowie mieli możliwość zadecydowania, kto będzie ich reprezentował. W wyborach na przewodniczącego wzięło udział siedmiu kandydatów. Każda z osób musiała się zaprezentować i przedstawić pomysły na swoją kadencję. Każdy uczeń mógł oddać jeden głos na wybranego kandydata. W głosowaniu wzięło udział 219 uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Wszystkie głosy były ważne i zostały przeliczone komisyjnie.

Czytaj więcej: Mały Samorząd Uczniowski

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem