Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego to coroczne święto, które obchodzimy 21 lutego. Dzień ten jest szczególny w życiu każdego narodu, gdyż przypomina o pięknie mowy ojczystej, jej bogactwie oraz poczuciu tożsamości narodowej. Te wszystkie wartości w tym dniu krzewili uczniowie naszej szkoły. Razem z nauczycielami j.polskiego przypomnieli historię tego święta, oglądali ciekawe prezentacje, filmy tematyczne, a nawet w formie dramy prezentowali sylwetki ulubionych bohaterów literackich, co można było zaobserwować w kl.5d. Uczniowie tej klasy za pomocą pięknej polszczyzny poprawnej pod względem gramatycznym, fonetycznym i frazeologicznym opowiadali ciekawostki z życia wybranych bogów greckich. Piątoklasiści, byli dumni ze swoich wystąpień, gdyż zobaczyli, że j. polski zawiera wiele pięknych słów kształtujących naszą osobowość i charakter.

22 lutego 2024 roku w naszej szkole odbył się I etap Ogólnopolskiego Konkursu Kaligraficznego „Piórem i pazurem”. W tym roku  zadaniem każdego uczestnika było piękne przepisanie fragmentu książki Kornela Makuszyńskiego pt. „120 przygód Koziołka Matołka” oraz ozdobienie tekstu iluminacjami, inicjałem lub bordiurą. Zadanie dla 22 uczestników tegorocznej edycji nie było łatwe, gdyż do wykonania pracy uczestnicy mogli użyć tylko pióra maczanego, pióra wiecznego, brushpenów lub pisaków kaligraficznych. Mimo to nasi uczniowie wykazali się wielkim mistrzostwem tajników kaligrafii, gdyż słowa zapisane przez nich nie tylko są piękne pod względem artystycznym, ale mają też swoją duszę, a jak twierdzą mistrzowie kaligrafii, to dusza stanowi o pięknie słowa i przekazuje jego treść. Kolejny etap odbędzie się już w marcu. Wszystkim uczestnikom gratulujemy i trzymamy kciuki za etap wojewódzki, gdyż to on daje kwalifikacje do finału ogólnopolskiego.

Z radością informujemy, że ukazał się kolejny numer gazety szkolnej Monitor 34. W tym wydaniu znajdziecie wiele ciekawych artykułów, wywiadów, recenzji, które przygotowała dla Was redakcja w składzie:

REDAKTOR NACZELNY Julia Skura

ZESPÓŁ REDAKCYJNY: Julia Skura, Michalina Stępień, Piotr Markowicz, Mikołaj Kowalczyk, Ignacy Brodnicki, Gabriel Pietras, Maksymilian Goździk, Aleksandra Misztal, Aurelia Figarska, Jan Rdzanek

pod opieką pani Eweliny Soleckiej oraz Haliny Kasprzyk - Mazgajczyk

W numerze m.in.:

· Wywiad z panią Anetą Adamus oraz Alanem Jakóbiakiem z klasy szóstej, drugim wicemistrzem Polski w kartingu.

· Z serii „Gabriel gra” - Hades – piekielnie dobra gra.

· Szkolny kalejdoskop.

· Alfabet podróży z historią - A jak Aachen, czyli miasto czekolady i słodkości.

· I wiele więcej!

Zapraszamy do lektury Monitora 34, który możecie znaleźć na stronie internetowej szkoły. Jeśli macie ochotę podzielić się swoimi opiniami, uwagami lub propozycjami, piszcie do nas na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Czekamy na Wasze teksty do kolejnego numeru!

Monitor34 numer 3

Środa 21 lutego była w naszej szkole bardzo szczególnym dniem. Rodzice wraz ze swoimi dziećmi mieli okazję zobaczyć naszą placówkę podczas trwającego tego dnia - DNIA OTWARTEGO. Wybór szkoły podstawowej to ogromnie ważny moment, dlatego też dołożyliśmy wszelkich starań aby rodzice wraz z dziećmi czuli się zaopiekowani. Nie zabrakło również atrakcji dla najmłodszych. Grono pedagogiczne oraz wolontariusze ze Szkolnego Klubu Młodzieżowego Wolontariatu czynnie włączyli się w to wydarzenie. Wraz z nauczycielami i wolontariuszami nasi potencjalni uczniowie mogli przygotować eksperymenty chemiczne czy też wziąć udział w zajęciach rękodzielniczych. Nie zabrakło również zabaw ruchowych, które odbywały się w szkolnej świetlicy. Wolontariusze przebrani za postacie z bajek pomagali w animacjach na dywanie. Dodatkową atrakcją były również zajęcia ruchowo- językowe prowadzone w języku angielskim. Wszystkim rodzicom dziękujemy serdecznie za przybycie, to był wspaniały czas!

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem