Rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości, a wraz z nią uroczyste świętowanie tego wielkiego wydarzenia, na stałe wpisała się w kalendarz szkolnych uroczystości. Wśród najmłodszych uczniów niepodległość wybrzmiewa recytacją wierszy, pięknymi pracami plastycznymi i śpiewem pieśni patriotycznych. Tak wybrzmiała ROTA w wykonaniu klasy 2c. FILM

Nadszedł ostatni dzień wizyty naszych przedstawicielek w Macedonii. Zakończyła się ona podsumowaniem wspólnych działań i krótką ceremonią wręczenia certyfikatów potwierdzających udział w mobilności. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że mimo licznych trudności i ograniczeń wynikających z sytuacji epidemiologicznej w Europie udało się zrealizować działania projektowe i cieszyć wspólnie spędzonym czasem. Trzymamy kciuki za powodzenie dalszych etapów projektu Erasmus+ "Wspólna Europa - wspólne wartości".

Kolejne dni mobilności do Macedonii uczestniczki spędziły bardzo intensywnie na wycieczce do Ochrydy. Jest to zachwycające miasto położone nad jednym z trzech najstarszych jezior na świecie - Jeziorem Ochrydzkim. Pełne jest legend, wielokulturowości, klimatycznych uliczek oraz - podobno - znajduje się w nim 365 kościołów, po jednym na każdy dzień roku. Temat przewodni wizyty brzmi "Ja i inni". Uczestniczki miały okazję wspólnie wypracować propozycje zasad do Kompasu moralnego, którego opracowanie jest jednym z celów projektu. Zastanawiały się nad przyjaźnią i relacjami międzyludzkimi. Podczas pracy znalazły wiele wspólnych zainteresowań oraz mnóstwo się o sobie dowiedziały, świetnie się przy tym bawiąc.

Każdemu dziecku, niezależnie od koloru skóry, wyznania czy pochodzenia, przysługują takie same prawa - prawa dziecka. Polska może poszczycić się bogatą tradycją związaną z promowaniem praw dziecka, począwszy od postaci Janusza Korczaka, cenionego na świecie działacza na rzecz godnego traktowania dzieci, po Ludwika Rajchmana, pomysłodawcę stworzenia międzynarodowej organizacji działającej na rzecz dzieci - UNICEF. Polska była również inicjatorem powstania Konwencji o prawach dziecka, gdyż przedłożyła Komisji Praw Człowieka ONZ jej pierwszy projekt. O tym, jak ważne są w naszym kraju prawa dziecka świadczy również fakt, iż zostały one uwzględnione w Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej. Dziecko powinno znać swoje prawa, rozumieć je i świadomie z nich korzystać. Państwo powinno traktować dziecko podmiotowo i bezwzględnie przestrzegać przysługujących mu praw. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 34 w Radomiu upowszechnia wiedzę o prawach dziecka m.in przyłączając się do obchodów Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem