Czwartek był dniem, w którym uczestniczki zapoznały się z kolejnymi atrakcjami Granady. Największą spośród nich była Alhambra – perła Andaluzji. Jest to kompleks pałacowy, którego najciekawszym elementem jest pałac Nasrydów. Przebogato zdobiony, sycący zmysły, doskonale oddający zaawansowaną kulturę swoich twórców zachwycił także nasze nauczycielki. Otoczony niezwykłej urody ogrodami, z zapierającą dech w piersiach panoramą na zawsze zapisze się w ich pamięci, tym bardziej, że ich przewodniczką była niezastąpiona Carmen, nauczycielka ze szkoły w Huetor Vega.

Trzeci dzień mobilności związany był z propagowaniem wybitnych dzieł światowej literatury. Nauczyciele szkoły w Heutor Vega co roku świętują Dzień Czytelnictwa i Literatury w kwietniu. Z okazji wizyty gości, przesunięto uroczysty Lunch Literacki na środę. Co roku tematem przewodnim są dzieła Cervantesa, najbardziej znanego pisarza hiszpańskiego. Dla uhonorowania gości, tym razem obok Cervantesa zaprezentowano ‘Quo Vadis’ Henryka Sienkiewicza. Nauczyciele literatury przygotowali ulotki z cytatami z dzieł Cervantesa oraz Sienkiewicza związane z ucztowaniem, potrawami, zwyczajami kulinarnymi naszych narodów. Było nam niezwykle miło, że nasz noblista znajduje uznanie na drugim krańcu Europy.

Drugi dzień mobilności pełen był obserwacji pracy szkoły w Huetor Vega. Nie była to jednak zwykła obserwacja – nauczycielki zostały zaangażowane do udziału w innowacyjnych metodach pracy używanych w szkole. Pierwsza z nich o nazwie ‘dialogical talks’ dotyczyła lekcji literatury hiszpańskiej. Uczniowie wcześniej przygotowali streszczenia mitów greckich, które odczytywali, po czym następowała dyskusja. Komentowano kompletność streszczeń, uzupełniano brakujące informacje, negocjowano, która wersja jest najbliższa treści mitu. Pracę moderowali sami uczniowie, nauczyciel wkraczał tylko jeśli było to absolutnie niezbędne.

Kolejne dwie lekcje prowadzone były metodą ‘community learning’. Uczniowie podzieleni byli na grupy, mieli do wykonania określone zadania, każdej grupie towarzyszył wolontariusz, który przyglądał się pracy i wypełniał kartę oceny. Oceniał sposób pracy, to, czy wszyscy byli zaangażowani, czy wszyscy pracowali aktywnie, czy nikt nie został wykluczony, czy potrzebna była pomoc nauczyciela bądź wolontariusza i czy zadanie zostało wykonane w całości. Po upływie określonego czasu wolontariusze zmieniali grupy. Co ciekawe, wolontariuszami są zwykle rodzice, dziadkowie, czasami też absolwenci szkoły. W ten sposób cała społeczność szkolna zaangażowana jest w proces edukacyjny. Dzisiaj w rolę wolontariuszy wcieliły się nauczycielki z naszej szkoły.

Oto przykładowe zadanie z matematyki:

Masz do dyspozycji cztery czwórki i znaki działań: +, -, *, :

Przy ich użyciu ułóż takie działania, dzięki którym otrzymasz cyfry od 1 do 9. Ciekawe, czy komuś uda się znaleźć rozwiązanie:)

W kilkunastu miastach w Polsce, również w Radomiu odbył się Bieg dla Ukrainy. Wzięło w nim udział około 120 osób. Każdy z uczestników dokonał wpłaty o wartości od 20 do 50 złotych, a zyski z imprezy zasiliły konto Polskiej Akcji Humanitarnej. Uczestnicy pobiegli uliczkami parku Kościuszki na dystansie pięciu kilometrów. Imprezę zorganizowało stowarzyszenie "Biegiem Radom". Tym razem nie chodziło o miejsce na podium, ale przede wszystkim wsparcie dla Ukrainy i podkreślenie, że Radomianie są w stałej gotowości do pomocy uchodźcom. W imprezie Bieg dla Ukrainy uczestniczyła niezawodna grupa szkolnych wolontariuszy, ich rodzice i opiekunka Joanna Kaliszewska, którzy kibicowali i zabezpieczali trasę dla biegaczy.Pokazaliśmy wszyscy, że jesteśmy solidarni i wspieramy Ukrainę.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem