W dniu 18.10.21 nauczycielki Iwona Wilk (j. angielski), Monika Gębska (matematyka), Sylwia Walkiewicz Carboni (j. angielski) rozpoczęły swoją włoską przygodę z projektem PO WER "Dwujęzyczność naszą drogą ku przyszłości". Wyruszyły obserwować sposób funkcjonowania włoskiej szkoły i poznawać metody pracy dydaktycznej. Sycylia przywitała je nie tylko piękną pogodą, ale także wspaniałymi ludzi. Panie obserwują lekcje prowadzone przez włoskich nauczycieli, uczestniczą w przygotowaniu zajęć i konsultacjach międzyprzedmiotowych. Do tej pory odwiedziły trzy siedziby szkoły, w której uczą się uczniowie od trzeciego do piętnastego roku życia. 

W poniedziałek rano pojechaliśmy metrem do 149th School Ivan Hadjiiski. Miło nas w niej przyjęto. Powitano tradycyjnym, ciepłym ciastem z miodem. Tradycje bułgarskie są ciekawe i smaczne:) Następnie były spotkania zapoznawcze w grupach uczniów i nauczycieli. Zwiedziliśmy szkołę. Zobaczyliśmy sale lekcyjne w jakich pracują uczniowie w Bułgarii. W sali gimnastycznej rozegraliśmy z rówieśnikami z Bułgarii, Włoch i Hiszpanii spontaniczny mecz siatkówki, który wygraliśmy. Natomiast p. Kasia wygrała rozgrywkę ping-ponga z bułgarskim nauczycielem wf. Po południu wzięliśmy udział w wycieczce edukacyjnej z przewodnikiem w języku angielskim po centrum Sofii. Zobaczyliśmy Rotundę św. Jerzego, kompleks archeologiczny Serdica (znajdujący się na poziomie stacji metra), Meczet Bania Baszi Dżamija. Byliśmy w Muzeum Historii Miasta Sofii. Podziwialiśmy tam wystawy zawierające tradycyjne bułgarskie stroje, zastawę, biżuterię, pojazdy. Wracając przeszliśmy Bulwarem Witosza, zjedliśmy lody i kupiliśmy pamiątki. Wieczorem zjedliśmy kolację i przygotowywaliśmy się do kolejnego dnia. To był dzień pełen wrażeń. Do zobaczenia w Polsce! Więcej zdjęć na blogu projektu: https://erasmusplusw34.blogspot.com/ 

Sposób na ciekawe lekcje znaleźli uczniowie klasy 4e, którzy podczas omawiania książki  pt. „Akademia Pana Kleksa” autorstwa Jana Brzechwy rozwiązywali zagadkę zaginionego guzika bogdychanów. Wzięli udział w lekcji kleksografii, która pokazała, jak bogatą wyobraźnię ma każdy uczeń. Za sprawą napisanych twórczych opowiadań można było przenieść się na ulicę Czekoladową i przeżyć niesamowitą przygodę w towarzystwie szpaka Mateusza.  Niewątpliwą atrakcją była obecność Pana Kleksa na lekcjach języka polskiego prowadzonych przez p. A.Michnicką. Zajęcia zakończyły się wystawą prac czwartoklasistów i wspólnym pamiątkowym zdjęciem.

To akcja czytelnicza dla klas II i III zaproponowana przez nauczycieli bibliotekarzy. Pragniemy zachęcić uczniów do podróży po literaturze dziecięcej i odwiedzania biblioteki szkolnej. Akcja jest formą miłej zabawy. Każdy uczeń otrzymuje „PASZPORT CZYTELNICZY”, na którym zbiera w „okienkach” pieczęcie naszej biblioteki świadczące o przeczytaniu dziesięciu książek. Można także narysować postać z książki, którą chętnie chcieliby zabrać w podróż. Gdy uczeń uzyska komplet podbitych „okienek” zostanie nagrodzony pozytywną oceną z języka polskiego u swego wychowawcy. Życzymy dobrej zabawy!

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem