W dniu 20 maja 2025r. w I Społecznej Szkole Podstawowej STO w Radomiu odbyło się wręczenie nagród zwycięzcom w Międzyszkolnym Konkursie pt. „Zagrożenia cywilizacyjne”. Celem konkursu było min.: dostrzeżenie potrzeby szczególnej uwagi i dbałości o przyrodę ze względu na zagrożenia cywilizacyjne oraz podniesieniu świadomości uczniów na temat tychże zagrożeń.
Wśród nagrodzonych byli uczniowie naszej szkoły:
    1. Olga Curyło z klasy 5a , która zajęła I miejsce
    2. Julia Skura z klasy 8d również zajęła I miejsce;
      3. Filip Binek z klasy 6d otrzymał wyróżnienie.
Opiekunem uczniów była p. Aneta Garczyńska
Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!!!

Z przyjemnością informujemy, że w tym roku mamy dwoje finalistów konkursów Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Są to: Piotr Markowicz, kl. 8c - finalista konkursu historycznego oraz Julia Skura, kl. 8d - finalistka konkursu filozoficznego. Opiekunką obojga uczniów jest p. Olga Pytlińska-Markowicz, nauczycielka historii. Serdecznie gratulujemy sukcesów!

Z przyjemnością informujemy, że partnerski projekt międzynarodowy realizowany przez naszą szkołę w ramach programu Erasmus+ od 01.06.2023 do 31.08.2024 został nominowany do udziału w konkursie European Innovative Teaching Award 2025 (EITA) – Europejska Nagroda za Innowacyjność w Nauczaniu w kategorii European Language Label.

 Europejska nagroda za innowacyjność w nauczaniu (EITA) jest skierowana do środowiska nauczycielskiego i szkół i służy przede wszystkim:

  • podkreśleniu osiągnięć nauczycieli i szkół oraz zwiększeniu widoczności ich pracy;
  • identyfikowaniu i promowaniu innowacyjnych praktyk edukacyjnych;
  • podkreślaniu wartości programu Erasmus+ dla europejskiej współpracy nauczycieli i uczniów;
  • wspieraniu wzajemnego uczenia się między nauczycielami a personelem szkoły.

 Ostatecznego wyboru laureatów w kategorii European Language Label (szkoły podstawowe i średnie ogólnokształcące) dokonuje Kapituła Konkursu. Szczegółowe informacje na temat konkursu EITA dostępne są pod następującymi linkami:

 

9 maja w Resursie Obywatelskiej – najstarszej miejskiej instytucji kultury w Radomiu – odbyło się ogólnopolskie wydarzenie profilaktyczne „BądźMY Oryginalni!”, objęte honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka. W miejscu, gdzie historia i kultura spotykają się z nowoczesną edukacją, Agencja Profilaktyki Zdrowia Psychicznego „Projektanci Dobrostanu” we współpracy z Miastem Radom stworzyła wyjątkową przestrzeń do rozmowy o zdrowiu psychicznym i rozwoju młodzieży.

Sale wypełniły się po brzegi – w spotkaniach uczestniczyli uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych, w tym także uczniowie naszej szkoły. W programie poruszono kluczowe tematy, m.in.: budowanie poczucia własnej wartości, rozwój umiejętności społecznych, budowanie zdrowych nawyków żywieniowych, tworzenie dobrych relacji, dbanie o siebie oraz odwaga, by być sobą.

Wydarzenie poprowadziła psycholog i trener mentalna Ana Zalewska. Na scenie wystąpił Adamo RUDNIK – artysta z ważnym przekazem, którego najnowsze utwory porwały młodzież do wspólnej zabawy. Producent wydarzenia, psycholog Adrian Zalewski, zachęcał młodych ludzi do wiary w siebie, walki o własne wartości i bycia wiernym sobie. Szczególnym gościem była Kejsi – suczka, ambasadorka empatii i przyjaźni, która promowała ideę adopcji zwierząt ze schronisk. Jej obecność wzbudziła ogromne emocje i podkreśliła temat wrażliwości oraz troski o innych.

Na zakończenie wszyscy uczestnicy otrzymali profilaktyczne paczki ze zdrowymi produktami od marki Oryginalny SOK – partnera Agencji „Projektanci Dobrostanu”, wspierającego działania na rzecz młodzieży w całej Polsce, m.in. poprzez przekazywanie tysięcy soków podczas wydarzeń profilaktycznych.

W anonimowych ankietach uczniowie wyrażali ogromne zadowolenie z udziału w wydarzeniu i podkreślali, że chcieliby częściej brać udział w podobnych inicjatywach realizowanych przez Agencję „Projektanci Dobrostanu” – pełnych wartości, energii i autentyczności.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem