Publiczna Szkoła Podstawowa nr 34 w Radomiu w roku szkolnym 2022/2023 brała udział w programie „Poznaj Polskę”. Dzięki udziałowi w w/w programie uczniowie klasy 8 a zwiedzili:

- Wrocław: ZOO, zespół historycznego centrum, Muzeum Narodowe – gmach główny oraz Panoramę Racławicką, pomnik ku czci poległych „Olimp”,

- Kudowę Zdrój: Park Narodowy Gór Stołowych,

- weszli na najwyższy szczyt Gór Stołowych – Szczeliniec Wielki.

Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od pobytu we wrocławskim ZOO.  Jest to największy ogród zoologiczny w Polsce. Żyje tu ponad 12 tysięcy zwierząt reprezentujących 1100 gatunków – większość z nich jest na wyginięciu. Uczniowie spacerowali po terenie ZOO około 3 godzin, obserwując w tym czasie oryginalne zwierzęta ze wszystkich kontynentów świata, w tym tak rzadkie, jak myszojelenie, czyli kanczyle filipińskie, okapi, manaty, bantengi, koziorożce syberyjskie, dzioborożce palawańskie, tygrys sumatrzański, pantery mgliste i śnieżne, nosorożce indyjskie, żółwie birmańskie czy kaczorki celebeskie. Największe wrażenie wywarło Afrykarium i znajdujący się tam tunel podwodny. Następnie pojechaliśmy pod Pomnik ku czci poległych działających w podziemnej organizacji „Olimp”, gdzie usłyszeliśmy trochę historii z tamtego okresu.

Drugi dzień upłynął nam bardzo aktywnie. Z parkingu ruszyliśmy żółtym szlakiem zdobyć najwyższy szczyt Gór Stołowych – Szczeliniec Wielki. Na górze odpoczęliśmy w schronisku, a następnie ruszyliśmy Labiryntem Błędnych Skał. Największą atrakcją było  to że, miejscami trzeba było się przeciskać w kilkudziesięciu centymetrowych szczelinach, pomiędzy skalnymi formacjami, aby przejść dalej. Po drodze podziwialiśmy wspaniałe formy skalne.

Wieczorem poszliśmy na spacer po Parku Zdrojowym w Polanicy Zdroju.

Ostatniego dnia zwiedzaliśmy Wrocław. Zobaczyliśmy najważniejsze zabytki oraz odpoczęliśmy na wrocławskim rynku.  Następnie dotarliśmy do Muzeum Narodowego we Wrocławiu – zwiedzaliśmy gmach główny oraz Panoramę Racławicką.  Po wszystkich atrakcjach ruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…