Zapraszamy dzieci i młodzież ze szkół podstawowych do udziały w zajęciach, w ramach projektu  UNIWERSYTET DZIECIOM, organizowanych przez Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu przy współudziale Wydziału Edukacji Urzędu  Miejskiego  w Radomiu i Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli oddział w Radomiu.

Projekt realizowany jest w ramach PROGRAMU OPERACYJNEGO WIEDZA EDUKACJA ROZWÓJ

Adresat projektu: dzieci i młodzież szkół podstawowych. Zajęcia będą prowadzone w następujących grupach wiekowych: klasy I-III, IV-VI, VII-VIII.

Projekt obejm. realiz. cyklu wykładów i warsz.. dla dzieci szkół podst. z dziedzin: prawo, matemat., informat., sztuka, chemia i filologia. Dzieci uczestn. będą w pozaszk. zaj. edukac. zorganiz. w pomieszcz. UTHRad. Wybór powyższ. dział. w proj. został poprzedz. analizą, w wyn. kt. zdefin. potrzebę wsparcia w w/w zakr. Og. w ram. 3 edycji wspar. obj. zost.: 270 dzieci z Radomia i subreg. radomsk. Realiz. proj. zapocz. dział. zmierz. do utworz. w UTH Rad. uniwersytetu dla dzieci. Będzie on miejscem, w kt. najmłodsi będą mogli pobawić się w studiowanie, wysłuch. wykładów, podyskut. z naukowcami, a także samodz. poeksperymentow. W Radomiu jest to pierwsza taka inicj. interdyscyplin., kt. zad. jest wzbudz. w dzieciach ciekawości otacz. je świata, zachęcić do nauki i przede wszystkim pokazać, że nauka nie musi być nudnym codz. obowiązk., a może stać się prawdziwą życiową pasją. Proj. wpis. się w potrzebę ucz. się przez całe życie (zg. z założ. III Misji Uczelni). UTH Rad. chce zrealiz. proj. nie dlatego, że wyd. się on potrzebny i słuszny, ale dlatego, że potrzeb. tej realiz. odbiorcy prezent. projektu. Dzieci są przyszłością tego świata, i to od nich w gł. mierze b. zależało, jak w perspekt. kilkudzies. lat wyglądał będzie nasz świat. W ramach proj. nastąpi: - podniesienie wśród dzieci w w.7-15 l. komp. inform., matem, fiz., chem., społ. poprz. aktyw. udział dzieci w zaj. org. przez 7 wydziałów UTHRad.: Materiałoznawstwa Technologii i Wzornictwa, Sztuki, Ekonomicznych  i Prawnych, Transportu  i Elektrotechniki; Informatyki i Matemematyki, Mechaniki, Filolog i Pedagog. Wybór powyższych działań w projekcie został poprze

Kształtowanie świadomości i wiedzy prawnej

Przeprowadzenie cyklu spotkań (wykładów, warsztatów) dla dzieci szkół podst. klas I-VIII celem kształtowania świadomości i wiedzy prawnej.Specjaliści w jasny sposób wyjaśnią trudne zagadnienia prawne, z którymi co dzień się borykają.Z

Warsztaty z zakresu Architektury i Wzornictwa

Warsztaty z zakresu mediów cyfrowych i struktur przestrzennych

Planuje się przeprowadzenie warsz. dla 2 gr. (kl.1-3; 4-6) z rzeźby i ceramiki w IX,X,XI 2019,20,21r. Temat 1: Stemple-projektowanie inicjałów, modelowanie w glinie,odlew formy gipsowej,wykonanie odcisków w glinie ceram.,wypał w piecu ceram Temat 2: Surrealistyczna kolekcja naczyń, wylewanie masy lejnej do form gipsowych,modelowanie własnych naczyń metoda z wałka- wypał w piecu cer. Proj.z zachowaniem równości płci i bez ograniczeń udziału dzieciom niepełnosprawnym z opiekunami prawnymi.Osoba odpow.-Asystent Koordynatora z WS  Szczeg. opis. zad. w  Uzasadni

Ciekawostki ze świata chemii

Zaj. będą realiz. przez specjalistów z zakr. nauk chem., techn. i towaroznawstwa (5 prac. n- d. z WMTiW), którzy w ramach 3 edycji przeprowadzą łącz. 96h zajęć [kl.I-III 2 gr po 4h/1 ed.; kl IV-VI - 2 gr. po 4 h/1 ed.; kl.VII-VIII - 4 gr. (max. po 10 os./gr.) po 4 h/1 ed.] Dla każdej z gr. wiek. przewidziano zaj. w wymiarze 8 godz./każdy rok [cz.3.2]. WMTiW przewiduje w ofercie cykl wykładów popularno-nauk. dla opiekunów d

Transport przyjazny dzieciom i turystyce

Przeprow. cyklu warszt.,wykł. oraz zajęć prakt. i terenowych w lab. inż. ruchu,na symulatorze ruchu kolej.,mobilnym miasteczku ruchu drog. i na rowerowym torze przeszkód dla kl.I-VIII. Dzieci zostaną podzielone na grup 10-15, 20 os.Zajęcia w:V,VI,IX. 2019,20, V,VI, IX, X 2021

 

Edukacyjna układanka

Przepr. warsztatów dla dzieci szkół podst. klas I-VIII.Warsztaty będą prowadzić specjal. z dziedz. pedagogiki, psychologii, filologii, aktorstwa z wykorzyst. metod aktywizujących.Moduły dla każdej grupy wiek: TEMAT 1 Program podnoszenia kompetencji polonistycznych i cyfrowych Zakodujmy edukację dla dzieci klas I-III: wpisuje się w obszar kompet. polonist.TEMAT nr 2 Program podnoszenia kompetencji interpersonalnych dla dzieci Dotknąć niepełnosprawność dla dzieci klas IV-VI W ramach warszt. dzieci podniosą komp. z zakresu wiedzy o niepełnospraw., pozytywn. postaw wobec osób niepełnospr., form zach. się w relacji z nimi i strategii ich społecznej integracji.TEMAT nr 3 Program podnoszenia kompetencji intrapersonalnych Laboratorium umysłu - poznaj efektywne techniki uczenia się dla dzieci klas VII-VIII. Ważną kompet. jest umiejęt. efekt. uczenia się polegająca na skutecznym zarzadz. sobą w kontekście nauki. Zaj. będą realiz. przez 5 naucz. akadem. (pracow.WFP, Katedra Psychologii i Pedagog.) oraz 3 trenerów zewn.aktor+ pedagog+psycholog). W ramach 3 edycji 90 h zajęć (54h dla dzieci i 36h. dla rodz).Spotk. dla dzieci-3 x 45 min. Realizacja spotk.:XI, XII, I 2019,20,21,22 (harm).Do realiz. zadań zostaną zakup. mater. zużywalne.Z

 Matematyka dla dzieci

Zajęcia warszt. z elem.wykładu multimedialnego oraz wykłady dla 100% BO (uczniów klas 1-3,4-6,7-8 szkół podst); tematyka zaj. opisana w uzasad. wydatków cz. 2 1 ed. dla kl.7-8.2h zajęć dla każdej grupy/rok (12h w jednej edycji).Zajęcia będą  w sb: 1-3 edycja: III,XI 2019/20/21.Ww. oferta szkol. dot. zarówno K jak i M z zachow. zasad równości płci i szans z uwzgl. osób niepełnosprawnych.

Fizyka nie taka trudna

Pokazy interaktywne z fizyki mechanika, ciecze i gazy, termodynamika -

Przeprowadzenie warsz. dla 2 gr. (kl.1-3 i 7-8):"Mój wymarzony pokój": wyk. prac plastycznych w zakresie projektowania przestrzennego. Uczestnicy poznają nowe tech.plast. i spojrzenie przestrzenne.Uczestnicy będą wykorzystywali tekturę falistą,kartony,farby,pędzle. Uczestnik wykona przestrzenną makietę: box w skali 1:10 o wym. 30x40x40 cm. w której poprzez różne elementy i materiały będzie kreował przestrzeń. Efektem będziekolekcja prac Zajęcia będą real.przez specjalistów architektury wnętrz (2 prac.nauk.-dyd.z WS).Dla kl. 1-34h zajęć, gr. 10-os;zajęcia:IX,X,XI 2019,20,21r.Kl.7-8:"Projektujemy miasto przyszłości"-wykonanie prac plast.w zakr.proj. przestrz.Ucz.będą podzieleni na 4-5 os.gr.Ucz.będą projektować przestrzeń do życia dla ludzi z uwz.rytmu dnia,zieleni,potrzeb(sklepy, parki, place zabaw itp)Efektem będzie makieta-struktura miasta.Ucz: kl. 7-8;20 os.Prowadzący:2 prac.n-d z WS;zajęcia 4h Czas realizacji: IX,X,XI 2019,20,21;planuje się zakup mat.ed.,narzędzi i mat.zuż.Osoba odpow.-Asystent Koordynatora z WS

Warunki uczestnictwa Rodzice/opiekunowie będą poinform.i o uczestnictwie dziecka w zajęciach i wyrażają zgodę na uczestnictwo w zajęciach Rodzice/opiek. bedą zobow.i do przyprowadz. dziecka na około 20 minut przed wykładem i do odebrania dziecka bezp. po zakończonych zajęciach. Dzieci podczas zajęć są pod opieką organizatora i nie mogą samodzielnie opuszczać sali. Ze względów bezpieczeństw  na sali mogą znajdować się tylko te dzieci, które nie będą utrudniały prowadz. zajęć ani powodowały zagrożenia dla innych. Rodzice/opiek.: -akceptują fakt, iż organizator nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie szkody spowodowane przez uczestników wparcia -zapisując dziecko na zajęcia zgadzają się równocześnie na publikowanie zdjęć, audycji, wywiadów z udziałem ich dziecka na stronach internetowych w mediach oraz materiałach promocyjnych i informacyjnych wsparcia Dane osobowe są przechowywane i przetwarzane tylko na potrzeby działalnośc projektu.

 

 

Rekrutacja będzie odbywała się w formie naboru otwartego. Formularz zgłoszeniowy będzie zamieszczony na stronie internetowej wnioskodawcy. Za rekrutację odpowiedzialny będzie podmiot zewn. (Urząd Miejski  w Radomiu, Wydział Edukacji) w ramach współpracy z UTHRad. (KRYTERIA REKRUTACJI Informacja o naborze przesłana będzie za pośrednictwem poczty elektronicznej do szkół podstawowych miasta Radom i powiatu radomskiego. O zakwalifikowaniu uczestnika na listę główną projektu decydowała będzie kolejność zgłoszeń. Stworzona zostanie również lista rezerwowa potencjalnych uczestników na wypadek rezygnacji uczestników z listy głównej. Kryteria rekrutacji - średnia ocen lub opinia szkoły może dawać pierwszeństwo, zwłaszcza w przypadku najstarszej grupy wiekowej, - określenie max. liczby osób z jednostki edukacyjnej (np. 2 osoby), - próba spełnienia zasady równości płci, - problem niedyskryminowania dzieci z niepełnospr.ą, rezerwacja 1 miejsca dla takiego dziecka w każdej grupie wiekowej, a jeśli nie będzie zgłoszenia, miejsce wykorzysta osoba z listy rezerw.. - próba zachowania proporcji dzieci z miasta Radomia i dzieci z regionu.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem