Projekt "Wszechstronny nauczyciel - inspiracja dla uczniów"
realizowany jest przez nauczycieli Publicznej Szkoły Podstawowej nr 34 w Radomiu
w terminie od 1 czerwca 2017 do 30 listopada 2018.
Szczegóły na blogu projektu: https://wszechstronnynauczyciel.blogspot.com/
Informacje o programie Erasmus+ dostępne są na stronie http://erasmusplus.org.pl/
Europejski Plan Rozwoju Szkoły
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 34 W RADOMIU
Wychodząc naprzeciw potrzebom szkoły XXI wieku oraz chcąc sprostać wyzwaniom edukacji w nowoczesnej Europie szkoła pragnie wyposażyć nauczycieli w nowoczesne metody nauczania opierające się przede wszystkim na technologii informacyjno – komunikacyjnej oraz biegłej znajomości języków obcych. Obszarem wymagającym doskonalenia jest również wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela, doskonalenie jego kompetencji językowych.
Zdiagnozowane potrzeby szkoły w zakresie podniesienia poziomu jakości pracy i współpracy międzynarodowej
Þ podniesienie kompetencji metodycznych i językowych nauczycieli języka angielskiego, osobiste obcowanie z rzeczywistością i codziennością krajów anglojęzycznych, uaktualnianie wiedzy i umiejętności,
Þ podniesienie kompetencji językowych wśród nauczycieli przedmiotów innych, niż język angielski celem zwiększenia możliwości współpracy międzynarodowej i korzystania z nowoczesnych narzędzi, często niedostępnych w języku polskim
Þ zdobycie wiedzy o systemach edukacji w krajach europejskich, a także zdolności wywoływania zmian na skutek zwiększenia otwartości na międzynarodową społeczność,
Þ podniesienie poziomu wiedzy z zakresu historii i kultury, krajów anglojęzycznych, obserwacja rzeczywistości innych krajów celem modyfikowania własnych metod i technik pracy,
Þ wymiana doświadczeń z nauczycielami z innych krajów europejskich oraz kadrą zarządzającą, również przez obserwację pracy i sposobów organizacji w zagranicznych instytucjach,
Þ nawiązanie kontaktów międzynarodowych oraz wzrost zaangażowania nauczycieli i uczniów w europejskie programy współpracy,
Þ poszerzenie horyzontów i światopoglądu uczniów, a także nauczanie tolerancji i otwartości wobec innych kultur i narodów, przełamywanie stereotypów związanych z innymi kulturami,
Þ stworzenie procedur i wytycznych do pracy z dziećmi imigrantów i reimigrantów
Þ wspieranie działań, których założeniem jest kształcenie dzieci imigrantów i reimigrantów, uwrażliwienie na tolerancję i różnorodność w klasie,
Þ skuteczne zarządzanie zreformowaną szkołą, w której uczą się również uczniowie starsi, niż dotychczas,
Þ zapobieganie radykalizacji postaw uczniów poprzez naukę wyszukiwania i selekcjonowania informacji,
Þ nauka uczenia się, wytworzenie nawyku uczenia się przez całe życie w sposób formalny i nieformalny dla lepszego odnalezienia się na rynku pracy,
Þ zapobieganie wczesnemu kończeniu edukacji przez uczniów poprzez uatrakcyjnianie metod dydaktyczno-wychowawczych,
Þ wzrost motywacji do nauki języka angielskiego wśród uczniów, wspomaganie kompetencji językowych a także rozwijanie ciekawości wobec innych kultur,
Þ nastawienie na dialog społeczny, samodzielne zdobywanie wiedzy i jej kreatywne wykorzystywanie, zdolność widzenia własnych działań w szerszej perspektywie,
Þ podnoszenie umiejętności w zakresie TIK i wdrażanie nowych metod pracy z ich wykorzystaniem,
Þ rozwijanie kreatywności i innowacyjności, korzystanie z najnowszych osiągnięć w dziedzinie techniki dla edukacji,
Þ promocja języka, kultury i tradycji polskich na tle innych krajów,
Þ promocja szkoły i wartości w niej przekazywanych na arenie międzynarodowej, inspirowania innych nauczycieli,
Þ zwiększenie zdolności działania szkoły na poziomie europejskim, umiejętność sprawnego zarządzania projektem, organizowania działań i planowania ich efektów,
Þ przeszkolenie nauczycieli w zakresie zagrożeń terroryzmem zarówno na terenie szkoły, jak i podczas mobilności,
Þ poszerzenie wymiaru europejskiego szkoły, promocji w środowisku lokalnym jako placówki nowoczesnej, innowacyjnej, aktywnej i dynamicznie się rozwijającej.