W ramach projektu „Internetowy Teatr TVP dla szkół” uczniowie z klasy 8c i 8d obejrzeli sztukę pt. „Ony” zrealizowaną przez Teatr Powszechny w Łodzi. Spektakl teatralny był odbierany przez szkoły w tym samym czasie na terenie całej Polski za pośrednictwem kodowanej transmisji internetowej. Podczas podróży tytułowy Ony spotyka korowód postaci, zdobywa serce Księżniczki, odnajduje Ojca oraz spotyka Starość. Starał się w pełni wykorzystać „morze możliwości”, które przyniosła mu wędrówka ku dorosłości. Poruszone tematy nawiązywały do problemów związanych z upływającym czasem, młodzieńczym buntem, poszukiwaniem przyjaźni i odkrywaniem własnej tożsamości. Więcej o spektaklu, który stanowi część projektu „Dziecko w sytuacji” na stronie:
https://powszechny.pl/pl/teatr/spektakle/ony/

W ramach Europejskiego Dnia Języków dzięki współpracy Szkolnego Klubu Wolontariatu zrzeszonego pod skrzydłami Centrum Młodzieżowego Wolontariatu SCM Arka mieliśmy możliwość zorganizowania spotkania dwóch wolontariuszy z Turcji z uczniami klas V. Spotkania odbyły się w piątek 05.10.2018 w godz. 7.30 do godz.12.05, dokładnie w dniu, w którym cała Europa celebruje różnorodność językową oraz kulturową. Celem tego przedsięwzięcia były przede wszystkim: przybliżenie uczniom kultury tureckiej, przedstawienie różnic między kulturą Polski a Turcji, wzmocnienie postawy otwartości wobec innej kultury. Goście przedstawili naszym podopiecznym dwie prezentacje multimedialne dotyczące tradycji i kultury ich kraju oraz dlaczego wybrali Polskę jako kraj, który chcieli odwiedzić.

Czytaj więcej: Zajęcia międzykulturowe w klasach V.

„CodeWeek 2018 Code for the Planet”

    Konkurs rozpoczyna się dnia 11.10.2018 roku i kończy się w dniu 31.10.2018 roku. Uczestnikiem Konkursu może być każdy uczeń z klas IV – VIII. Zadanie konkursowe polega na wybraniu jednego z trzech zadań programistycznych, rozwiązaniu przedstawionego problemu i zaprogramowaniu własnego rozwiązania. W celu wzięcia udziału w Konkursie każdy Uczestnik jest zobowiązany do spełnienia łącznie poniższych wymogów:
- opracowania jednego z trzech zadań programistycznych,
- oddania rozwiązania do nauczyciela:

  • informatyki – p. A. Zaręby,
  • matematyki – p. M. Węgiełek,

- stworzenia opisu do projektu oraz zatytułowania projektu w sposób, który pozwoli zidentyfikować zadanie (np. „nasz labirynt –zadanie nr 3” lub „nurek - ekolog zdanie nr 1).

Komisja Konkursowa wybierze prace według następujących kryteriów:

  • złożoność skryptu,
  • oryginalność,
  • kreatywność,
  • walory estetyczne.

Tematy zadań - załącznik 1.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem
Our website is protected by DMC Firewall!