Uczniowie czwartej klasy mieli okazję do zanurzenia się w historię, gdy ich lekcja historii przekształciła się w fascynującą przygodę puzzlową. Zamiast tradycyjnych metod nauczania, nauczyciel postanowił wprowadzić pomysł, który nie tylko angażował uczniów, ale także pozwolił im na praktyczne zrozumienie ważnego wydarzenia historycznego - bitwy pod Grunwaldem. Każdy uczeń otrzymał swoje własne indywidualne przygotowane przez nauczyciela puzzle do ułożenia. To niezwykłe zadanie wymagało od uczniów nie tylko logicznego myślenia i rozwiązywania problemów, ale także umiejętności koncentracji i skupienia. Atmosfera w klasie była niesamowicie ekscytująca od samego początku. Uczniowie skupieni nad swoimi puzzlami, wymieniali się spostrzeżeniami i pomagali sobie nawzajem w identyfikowaniu odpowiednich fragmentów obrazu. To było prawdziwe doświadczenie nauki przez działanie. Niektórzy uczniowie natychmiast wzięli się do pracy, podczas gdy inni zastanawiali się nad strategią i analizowali szczegóły obrazu. Każdy uczestnik miał okazję pracować zgodnie z własnym tempem i stylem uczenia się, co sprawiało, że lekcja była dostosowana do indywidualnych potrzeb każdego ucznia. Jednym z najbardziej inspirujących aspektów tej lekcji było obserwowanie, jak uczniowie odkrywali szczegóły bitwy pod Grunwaldem. Widząc te wydarzenia na obrazie, zaczęli lepiej rozumieć kontekst historyczny i znaczenie tego wydarzenia dla Polski i Europy. Po intensywnej pracy wszystkie puzzle zostały w końcu ułożone, a obraz "Bitwa pod Grunwaldem" ukazał się przed oczami uczniów w pełnej okazałości. Ta lekcja historii nie tylko przyniosła uczniom mnóstwo radości i satysfakcji, ale także dostarczyła im głębszego zrozumienia i zapamiętania materiału. To doskonały przykład na to, jak innowacyjne podejście do nauczania może zmienić sposób, w jaki uczniowie postrzegają i uczą się historii. Wnioski z tej lekcji są jasne: nauka nie musi być nudna i monotonna. Poprzez wykorzystanie kreatywnych metod nauczania, możemy inspirować i angażować uczniów, otwierając przed nimi nowe możliwości uczenia się i odkrywania świata wokół siebie.

Inspiracją do wykonania prac była lekcja o teatrze, a dokładnie teatrze lalkowym. Uczniowie klasy 2b wiedzą czym różni się marionetka, kukiełka, czy jawajka. Z wielką radością wykonali pacynki, poznali technikę szycia ręcznego, wykazali się dużą kreatywnością. Zajęcia dostarczyły wszystkim dużo dobrej zabawy i humoru.

1 marca 2024 roku uczniowie klasy 5c rozpoczęli współpracę ze szkołami zagranicznymi z Grecji i Hiszpanii w ramach programu eTwinning. Jest to edukacyjny program Unii Europejskiej gromadzący szkoły z całej Europy, które współpracują za pomocą mediów elektronicznych. Projekt, do którego przystąpili nasi uczniowie, nosi tytuł Discover English - Discover Europe (Ucz się języka angielskiego - Odkryj Europę) i potrwa do 30 kwietnia 2024 roku. Głównym celem projektu jest doskonalenie umiejętności językowych, poznawanie innych kultur oraz rozwijanie zainteresowań i umiejętności uczestników. Uczniowie będą przedstawiać uczestnikom projektu informacje na temat szkoły, miasta oraz tradycji i zwyczajów w naszym kraj.

Wolontariusze PSP 34 zawsze licznie i godnie reprezentują naszą szkołę w działaniach i akcjach charytatywnych, jak również w konkursach. W tym roku do XXV edycji Samorządowego Konkursu Nastolatków „Ośmiu Wspaniałych” zgłoszonych zostało w sumie czterdziestu trzech wolontariuszy regionu radomskiego w tym aż pięciu z naszej szkoły. Warto wspomnieć, iż są to osoby skromne, pracowite i z ogromnym sercem. Uwielbiają pomagać innym szczególnie tym słabszym, samotnym, bezbronnym. Uważają, że dzięki wolontariatowi świat może być lepszy. Ich działania i liczne akcje wolontaryjne dają siłę potrzebującym, wnosząc do ich życia radość i nadzieję. Wśród wielu pasji, zdolności i zainteresowań na pierwsze miejsce wyłania się ta najważniejsza i wspólna dla wszystkich wolontariuszy naszej szkoły – pasja do DRUGIEGO CZŁOWIEKA. We środę 28 lutego obradowała kapituła Konkursu „Ośmiu Wspaniałych”, której zadaniem było przesłuchanie kandydatów i wytypowanie małej i dużej ósemki.
W kategorii Ósemka Senior nominacje otrzymali:
Kinga Bryndza,
Patrycja Grodzicka,
Wojciech Kapusta,
Julia Bienias,
Jakub Chowaniec
Wszystkim nominowanym gratulujemy i czekamy na wyniki konkursu, które będą ogłoszone na gali finałowej.

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem