Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak Mikołaj Kopernik mógłby być przedstawiony w zupełnie nowoczesny sposób? Czy obraz tego wielkiego astronoma może zostać odświeżony i dostosowany do dzisiejszych czasów? Czy można połączyć historię z najnowszymi osiągnięciami technologicznymi? W ostatnich dniach w naszej szkole odbyła się niezwykła lekcja historii, która skłania do refleksji nad tymi właśnie pytaniami. Uczniowie otrzymali wydrukowaną grafikę, która ukazywała legendarnego Kopernika w zupełnie innym świetle, a wszystko to dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji. Grafika ta została wygenerowana przy użyciu zaawansowanych algorytmów sztucznej inteligencji, co stanowiło nie tylko fascynujący przykład połączenia historii z nowoczesną technologią, ale także ciekawe wyzwanie dla uczniów. Całość została podzielona na 50 części, a zadaniem uczniów było złożenie grafiki w całość na holu szkolnym. To niezwykłe połączenie tradycji z innowacją nie tylko przyciągnęło uwagę uczniów, ale także skłoniło ich do aktywnego uczestnictwa w lekcji. Praca nad złożeniem grafiki wymagała nie tylko koncentracji i skupienia, ale także współpracy i komunikacji między uczniami. Każda część grafiki była kluczowym elementem, który wspólnie tworzył pełny obraz postaci Mikołaja Kopernika. Reakcje uczniów były entuzjastyczne, zaangażowanie w pracę nad złożeniem grafiki było widoczne. Wszyscy przejawiali zainteresowanie i chęć udziału w tej nietypowej lekcji historii. Nie tylko pozwoliła im ona na utrwalenie wiedzy na temat życia i dokonań Kopernika, ale również pokazała, jak nowoczesne narzędzia, takie jak sztuczna inteligencja, mogą być wykorzystane w edukacji. Nauczyciele obserwowali zadowolenie uczniów i zauważyli pozytywne skutki tego doświadczenia. Połączenie historii z nowoczesną technologią nie tylko zachęciło uczniów do aktywnego udziału, ale także sprawiło, że nauka stała się bardziej atrakcyjna i angażująca. To doskonały przykład, jak sztuczna inteligencja może służyć jako wsparcie w procesie nauczania, nie zastępując tradycyjnych metod, lecz uzupełniając je o nowoczesne i innowacyjne podejścia.

Uczniowie czwartej klasy mieli okazję do zanurzenia się w historię, gdy ich lekcja historii przekształciła się w fascynującą przygodę puzzlową. Zamiast tradycyjnych metod nauczania, nauczyciel postanowił wprowadzić pomysł, który nie tylko angażował uczniów, ale także pozwolił im na praktyczne zrozumienie ważnego wydarzenia historycznego - bitwy pod Grunwaldem. Każdy uczeń otrzymał swoje własne indywidualne przygotowane przez nauczyciela puzzle do ułożenia. To niezwykłe zadanie wymagało od uczniów nie tylko logicznego myślenia i rozwiązywania problemów, ale także umiejętności koncentracji i skupienia. Atmosfera w klasie była niesamowicie ekscytująca od samego początku. Uczniowie skupieni nad swoimi puzzlami, wymieniali się spostrzeżeniami i pomagali sobie nawzajem w identyfikowaniu odpowiednich fragmentów obrazu. To było prawdziwe doświadczenie nauki przez działanie. Niektórzy uczniowie natychmiast wzięli się do pracy, podczas gdy inni zastanawiali się nad strategią i analizowali szczegóły obrazu. Każdy uczestnik miał okazję pracować zgodnie z własnym tempem i stylem uczenia się, co sprawiało, że lekcja była dostosowana do indywidualnych potrzeb każdego ucznia. Jednym z najbardziej inspirujących aspektów tej lekcji było obserwowanie, jak uczniowie odkrywali szczegóły bitwy pod Grunwaldem. Widząc te wydarzenia na obrazie, zaczęli lepiej rozumieć kontekst historyczny i znaczenie tego wydarzenia dla Polski i Europy. Po intensywnej pracy wszystkie puzzle zostały w końcu ułożone, a obraz "Bitwa pod Grunwaldem" ukazał się przed oczami uczniów w pełnej okazałości. Ta lekcja historii nie tylko przyniosła uczniom mnóstwo radości i satysfakcji, ale także dostarczyła im głębszego zrozumienia i zapamiętania materiału. To doskonały przykład na to, jak innowacyjne podejście do nauczania może zmienić sposób, w jaki uczniowie postrzegają i uczą się historii. Wnioski z tej lekcji są jasne: nauka nie musi być nudna i monotonna. Poprzez wykorzystanie kreatywnych metod nauczania, możemy inspirować i angażować uczniów, otwierając przed nimi nowe możliwości uczenia się i odkrywania świata wokół siebie.

Inspiracją do wykonania prac była lekcja o teatrze, a dokładnie teatrze lalkowym. Uczniowie klasy 2b wiedzą czym różni się marionetka, kukiełka, czy jawajka. Z wielką radością wykonali pacynki, poznali technikę szycia ręcznego, wykazali się dużą kreatywnością. Zajęcia dostarczyły wszystkim dużo dobrej zabawy i humoru.

1 marca 2024 roku uczniowie klasy 5c rozpoczęli współpracę ze szkołami zagranicznymi z Grecji i Hiszpanii w ramach programu eTwinning. Jest to edukacyjny program Unii Europejskiej gromadzący szkoły z całej Europy, które współpracują za pomocą mediów elektronicznych. Projekt, do którego przystąpili nasi uczniowie, nosi tytuł Discover English - Discover Europe (Ucz się języka angielskiego - Odkryj Europę) i potrwa do 30 kwietnia 2024 roku. Głównym celem projektu jest doskonalenie umiejętności językowych, poznawanie innych kultur oraz rozwijanie zainteresowań i umiejętności uczestników. Uczniowie będą przedstawiać uczestnikom projektu informacje na temat szkoły, miasta oraz tradycji i zwyczajów w naszym kraj.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem