W czwartek 18 listopada 2021 roku klasa 7B wybrała się na wycieczkę do Warszawy. Zobaczyliśmy pracę Lotniska im. Fryderyka Chopina. Widzieliśmy samochody zajmujące się utrzymaniem czystości pasów startowych, dróg kołowania oraz płyt postojowych. Siedzieliśmy na miejscu kierowców takich samochodów. Mieliśmy okazję obserwować czynności Lotniskowej Straży Pożarnej podczas akcji bojowej. Widzieliśmy pracę ptasiego patrolu. Ci nietypowi pracownicy warszawskiego lotniska dbają o bezpieczeństwo samolotów, obsługi, pasażerów i załogi. Sokolnik (pan opiekujący się sokołami z ptasiego patrolu) opowiedział nam na czym polega praca sokołów na lotnisku. Mogliśmy zrobić sobie zdjęcia z sokołami, co sprawiło nam wielką radość. Następnie pojechaliśmy na drugą stronę Wisły. W Muzeum Nowa Praga zwiedziliśmy Światową Wystawę Kosmonautyki Cosmos Discovery. Poznaliśmy historię załogowych lotów kosmicznych (od pierwszych do obecnych i planowanych misji). Wystawa powstała we współpracy NASA. Mogliśmy podziwiać eksponaty, które znajdowały się w przestrzeni kosmicznej. Wystawa przedstawia unikalną kolekcję skafandrów i prawdziwych modeli rakiet, promów i statków kosmicznych. Dziękujemy p. Wojciechowi Wdowiakowi (tacie Mai) za umożliwienie poznania pracy Lotniska. Razem z młodzieżą w tych niezapomnianych przeżyciach uczestniczyli p. Monika Kośla i p. Artur Sulikowski.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…